کد خبر : 3825
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

این سامانه مچ رانندگان متخلف را می‌گیرد!

این سامانه مچ رانندگان متخلف را می‌گیرد!

 رییس پلیس راه استان کرمانشاه از فعال سازی سامانه سرعت متوسط در سطح محورهای استان خبر داد. سرهنگ محمد حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به  فعال شدن سامانه سرعت متوسط در استان، گفت: این سامانه میانگین سرعت در محورهای استان را محاسبه کرده و خودروهایی که بیش از این میزان سرعت

این سامانه مچ رانندگان متخلف را می‌گیرد!

 رییس پلیس راه استان کرمانشاه از فعال سازی سامانه سرعت متوسط در سطح محورهای استان خبر داد.

سرهنگ محمد حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به  فعال شدن سامانه سرعت متوسط در استان، گفت: این سامانه میانگین سرعت در محورهای استان را محاسبه کرده و خودروهایی که بیش از این میزان سرعت داشته باشند را جریمه می کند.

وی افزود: درحال حاضر این سامانه در برخی محورهای اصلی استان از جمله محور اسلام آبادغرب-کرمانشاه فعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات حرکت خودرو از مبدا و تا رسیدن آن به مقصد توسط ۶۰ دوربین که در سطح محورهای استان ثبت شده و به سامانه سرعت متوسط متصل هستند، منتقل می شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: درصورتی که سرعت خودرو بیش از سرعت متوسط در آن مسیر باشد، راننده متخلف توسط سامانه جریمه می شود، بطور مثال مسیر جاده اسلام آبادغرب-کرمانشاه اگر باید در طول مدت یک ساعت طی شود و راننده ای زودتر از این زمان به مقصد برسد، توسط سامانه سرعت متوسط قبض جریمه برای او صادر خواهد شد.

حیدری گفت: فعال سازی این سامانه جهت پیشگیری از تخلف سرعت غیرمجاز است و با توجه به اینکه برخی رانندگان متخلف نزدیک به دوربین ها سرعت خود را کم می کردند، با این سامانه عملا سرعت آنها در تمام مسیر محاسبه شده و زیر نظر گرفته می شود و راهی برای تخلف و انجام سرعت غیرمجاز ندارند.

حیدری راه اندازی این سامانه را عامل مهمی در کاهش تصادفات استان دانست و افزود: در حال حاضر مهترین عامل تصادف دراستان مربوط به سرعت غیرمجاز است که راه اندازی این سامانه می تواند نقش موثری در کاهش این تخلف داشته باشد.

وی افزود: هم اکنون ۵۴ درصد تصادفات استان بصورت واژگونی بوده که همگی ناشی از عدم توانایی راننده در کنترل خودرو به علت تخطی از سرعت غیرمجاز است و راه اندازی این سامانه می تواند سهم موثری در کاهش این نوع تصادفات داشته باشد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها