کد خبر : 2872
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

این ورزش ضربان قلبتان را یکنواخت می‌کند

این ورزش ضربان قلبتان را یکنواخت می‌کند

  رئیس کمیته پیلاتس کرمانشاه گفت: باتوجه به فواید زیادی که ورزش پیلاتس دارد، این روزها به ورزش روز اروپا تبدیل شده و بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای و بازیگران مطرح دنیا آن را انجام می دهند. مهشید قنبری در گفت و گو با ایسنا، پیلاتس را ورزشی محبوب بین ورزشکاران حرفه ای دنیا و ورزش

این ورزش ضربان قلبتان را یکنواخت می‌کند

  رئیس کمیته پیلاتس کرمانشاه گفت: باتوجه به فواید زیادی که ورزش پیلاتس دارد، این روزها به ورزش روز اروپا تبدیل شده و بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای و بازیگران مطرح دنیا آن را انجام می دهند.

مهشید قنبری در گفت و گو با ایسنا، پیلاتس را ورزشی محبوب بین ورزشکاران حرفه ای دنیا و ورزش قرن 21 دانست و اظهار کرد: پیلاتس ورزشی است که روی تناسب اندام و تندرستی برای اقشار مختلف جامعه تمرکز دارد.

وی با بیان اینکه پیلاتس ورزشی غیرهوازی است که ریه ها را تقویت می کند، تصریح کرد: این ورزش باعث افزایش فاکتورهای قدرت جسمانی و روحی، انعطاف و تعادل بدن و کاهش فشارهای روانی می شود و به عبارت دیگر توسعه سلامتی را در هر فرد و در هر سنی بدنبال دارد.

رئیس کمیته پیلاتس کرمانشاه با بیان اینکه این ورزش عملکرد ورزشکاران حرفه ای را بهبود می بخشد، افزود: انجام پیلاتس در کنار ورزش‌های تخصصی موجب افزایش عملکرد ورزشی ورزشکاران حرفه‌ای بویژه برای رشته های شنا، فوتبال و ورزش های رزمی می‌شود.

قنبری گفت: پیلاتس با ایجاد احساس کشیدگی در کل بدن و افزایش چابکی و هماهنگی عصبی عضلانی و استقامت عضلانی، تمام انتظارهایی که یک فرد از ورزش انتظار دارد و حتی چیزی فراتر از آن را برآورده می کند.

وی در ادامه در معرفی پیلاتس عنوان کرد: پیلاتس مجموعه ای از تمرینات ورزشی تخصصی است که بدن و مغز را درگیر می کند و قدرت و استقامت تمام اعضای بدن را بالا می برد و عمیق‌ترین بخش عضلات ورزشکاران را مورد هدف قرار می دهد.

رئیس کمیته پیلاتس کرمانشاه افزود: پیلاتس ورزشی بدون پرش و جهش و شامل تمریناتی در حالت ایستاده، نشسته و خوابیده است که به صورت پیوسته و کنترل شده در دامنه طبیعی مفاصل و با تمرکز در تنفس انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه در پیلاتس تنفس از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تنفس در پیلاتس بگونه ای عمیق است که تا عمیق ترین بخش ریه را درگیر می کند و افراد در حالت عادی این نوع از تنفس را ندارند.

قنبری در ادامه به دیگر مزایای مهم پیلاتس اشاره کرد و افزود: پرورش ذهنی هوشیار، ساختن جسمی سالم و نیرومند، رسیدن به اندامی با رشد یکدست و هماهنگ، افزایش قدرت و استقامت عضلانی بطور همزمان، تحریک جریان های کُند و تنبل خون در بدن، ایجاد ضربان قلب یکنواخت و رساندن اکسیژن به تمام بافت های عضلانی بدن با اجرای منظم دم و بازدم از دیگر فواید انجام این ورزش است.

وی در ادامه در خصوص فعالیت های این ورزش در ایران و کرمانشاه هم گفت: از سال 1385 این رشته در ایران زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی رسمی شد و از سال 1388 با برگزاری اولین دوره کارگاه مربیگری در کرمانشاه آغاز بکار کرد.

رئیس کمیته پیلاتس که از سال 1391 مسئولین این رشته را در کرمانشاه برعهده گرفته، افزود: این رشته را در کرمانشاه با چهار مربی شروع کردیم و اکنون حدود 70 مربی داریم که این رشته را به مردم آموزش می دهند و در دوران کرونا هم برای اینکه مخاطبین این رشته بتوانند آن را کماکان اجرا کنند، به شکل مجازی کلاس هایشان را برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه پیلاتس ورزشی است که محدوده سنی ندارد، گفت: دم و بازدم های قوی که این ورزش دارد، میزان سوخت و ساز بدن را بسیار بالا می برد و کالری زیادی می سوزاند و عضلات افراد را ظریف و کشیده می کند.

قنبری استقبال مردم کرمانشاه از پیلاتس را خوب توصیف کرد و گفت: با حمایت های رئیس هیات ورزش همگانی استان تاکنون اقدامات خوبی برای توسعه این رشته در کرمانشاه انجام گرفته است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها