کد خبر : 2380
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

بحران کرونا در مازندران

بحران کرونا در مازندران

 با ورود حجم بسیار زیاد مسافر از شهرها و استان‌های کشور به مازندران، این استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا به مرحله بحرانی رسیده و به گفته مسئولان، بیمارستان‌های این استان، دیگر جایی برای پذیرش بیماران کرونایی ندارد و تقریبا به سطح اشباع رسیده‌اند. سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه استانی ستاد دانشگاهی

بحران کرونا در مازندران

 با ورود حجم بسیار زیاد مسافر از شهرها و استان‌های کشور به مازندران، این استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا به مرحله بحرانی رسیده و به گفته مسئولان، بیمارستان‌های این استان، دیگر جایی برای پذیرش بیماران کرونایی ندارد و تقریبا به سطح اشباع رسیده‌اند.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه استانی ستاد دانشگاهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا با اشاره به اینکه وضعیت موج پنجم همه‌گیری کرونا در استان بحرانی و بسیار وخیم است، اظهار کرد: افزایش چشمگیر تعداد بیماران سبب شده که کادر درمان بسیار خسته و آسیب‌پذیر شود.

وی تصریح کرد: در وضعیت بهره‌برداری حداکثری از امکانات درمانی استان قرار داریم و تمام بخش‌های بیمارستانی استان درگیر ارائه خدمات به بیماران کوویدی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود پزشک و پرستار از پزشکان خانواده شهری، ماماها و دانشجویان پزشکی و پرستاری درخواست شده تا در بیمارستان ها به کمک کادر درمان بیایند.

موسوی خاطرنشان کرد: درخصوص واکسن هم باید به مردم اطمینان خاطر دهیم که اصلا نگران واکسن نباشند، روند واکسیناسیون در استان به سرعت در حال انجام است و از فردا افراد ٥٨ سال به بالا واکسینه می شوند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۱۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد ۲۸۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۷۶۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری شدند که از این تعداد ۲۶۹ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به آمار ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ بیمار جدید بستری و ۹۸ بیمار هم ترخیص شدند، ۴۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، با وجود اینکه همچنان مسئولان بر ورود ممنوع بودن مسافران به مازندران و جریمه متخلفان خبر می‌دهند، سواحل و تفرجگاه‌های مازندران مملو از حضور مسافر و حتی خودروهای بومی است و این امر، موجب نگرانی مسئولان بهداشتی و درمانی و مردم این استان شده است.

به گزارش ایسنا، هم‌اکنون ۲۲۵۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک به ویروس کرونا، در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها