کد خبر : 3974
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

برداشت کلزا در اردبیل آغاز شد/ تولید 800 تن کلزا از مزارع اردبیل

برداشت کلزا در اردبیل آغاز شد/ تولید 800 تن کلزا از مزارع اردبیل

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از آغاز برداشت محصول با ارزش کلزا در مزارع شهرستان اردبیل خبر داد. احدی عالی سوم تیر در جریان بازدید از روند برداشت کلزا در دشت اردبیل اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از اراضی حاصلخیز دشت اردبیل بیش از 800 تن کلزا با کیفیت مناسب برداشت و روانه کارخانه‌های روغن‌کشی

برداشت کلزا در اردبیل آغاز شد/ تولید 800 تن کلزا از مزارع اردبیل

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از آغاز برداشت محصول با ارزش کلزا در مزارع شهرستان اردبیل خبر داد.

احدی عالی سوم تیر در جریان بازدید از روند برداشت کلزا در دشت اردبیل اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از اراضی حاصلخیز دشت اردبیل بیش از 800 تن کلزا با کیفیت مناسب برداشت و روانه کارخانه‌های روغن‌کشی شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر و با ارائه الگوهای جدید کشت تولید محصول با ارزش کلزا به عنوان دانه‌های روغنی مورد نیاز کارخانه‌های روغن‌کشی در دشت اردبیل آغاز شده و کشاورزان از این کشت استقبال کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: عملیات برداشت کلزا در دشت اردبیل تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت و سعی کردیم تا بهترین امکانات و تجهیزات را در فرآیند برداشت محصول برای کشاورزان فراهم کنیم.

احدی عالی از دایر شدن مراکز خرید دانه‌های کلزا با هدف تسهیل کشاورزان در ارائه این محصول خبر داد و افزود: مرکز خرید آقبلاغ رستم‌خان در اردبیل آماده تحویل کلزای تولید شده کشاورزان است تا به تدریج با ثبت اطلاعات کشاورزان پرداخت منابع مالی نیز به حساب کشاورزان و بهره‌برداران انجام شود.

وی قیمت خرید تضمینی این محصول را 110 هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: کشاورزان به راحتی می‌توانند محصول خود را با رطوبت کمتر به مراکز خرید تحویل و به سرعت مبالغ خود را نیز از بابت تولید این محصول دریافت کنند.

احدی عالی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در دشت اردبیل علاوه بر کشت کلزا و چغندر قند که در سال‌های اخیر رونق گرفته، کشت حبوبات نیز در شش هزار هکتار انجام شده که یکی از راه‌های مقابله با خشکسالی و تنش‌های کم آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اضافه کرد: در دشت اردبیل در کنار کشت سیب‌زمینی، کاشت سایر محصولات متنوع نیز به تناسب شرایط اقلیمی در حال انجام است تا در کنار عرضه محصول، ارزش افزوده بیشتری را برای کشاورزان منطقه شاهد باشیم.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها