کد خبر : 6646
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲

برقراری منع رفت و آمد شبانه در تونس

برقراری منع رفت و آمد شبانه در تونس

رئیس جمهور تونس در پی تحولات اخیر این کشور دستور منع رفت و آمد شبانه به مدت یک ماه را صادر کرد. به نقل از المیادین، رئیس جمهور تونس در پی حوادث و تحولات اخیر، دستوری را مبنی بر منع رفت و آمد شبانه در این کشور صادر کرد. بر اساس این گزارش، «قیس سعید»

برقراری منع رفت و آمد شبانه در تونس

رئیس جمهور تونس در پی تحولات اخیر این کشور دستور منع رفت و آمد شبانه به مدت یک ماه را صادر کرد.

به نقل از المیادین، رئیس جمهور تونس در پی حوادث و تحولات اخیر، دستوری را مبنی بر منع رفت و آمد شبانه در این کشور صادر کرد.

بر اساس این گزارش، «قیس سعید» دستور داد تردد افراد و خودروها در سراسر تونس از ساعت ۷ شب تا ۶ صبح ممنوع شود.

در این دستور موارد پزشکی فوری و شیفت های کاری شبانه مستثنی شده است. رئیس جمهور تونس همچنین هرگونه تجمع بیشتر از سه نفر در میادین و معابر عمومی را ممنوع کرد.

گفتنی است که بعد از گسترش اعتراضات سراسری در تونس، رئیس جمهوری این کشور در تصمیمی غیرمنتظره، هشام المشیشی نخست وزیر را از کار برکنار کرد.

یکشنبه شب، ۲۵ ژوئیه قیس سعید، رئیس جمهوری تونس با اعلام این مطلب به معترضان نیز هشدار داد اگر بخواهند به مقابله با اقدامات دولت ادامه دهند، گلوله‌های ارتش پاسخ آنها خواهد بود.

رئیس جمهوری تونس ضمن برکناری نخست وزیر، پارلمان این کشور را هم منحل کرد. این تصمیم بعد از نشست اضطراری قیس سعید با برخی از مقام‌های بلندپایه کشور اتخاذ شده است.

قیس سعید در سخنرانی تلویزیونی خود همچنین اعلام کرد که این تصمیم را برای بازگشت آرامش به کشور گرفته است و در عین حال اظهار داشت با انتخاب یک نخست وزیر جدید تلاش خواهد کرد اوضاع را کنترل کند. قیس سعید در عین حال به معترضان هشدار داد به اقدامات خود پایان دهند در غیر این صورت ارتش پاسخ آنها را خواهد داد.

این در حالی است که مخالفان، این اقدام رئیس جمهوری را یک «کودتا» خواندند.

راشد الغنوشی، یکی از چهره‌های برجسته جریان اسلامگرایی در تونس و رهبر حزب النهضه که از زمان وقوع انقلاب عربی نقش مهمی در تحولات سیاسی این کشور بر عهده داشته، تصمیمات قیس سعید را بی‌پایه و اساس خوانده و تاکیده کرده پارلمان به کار خود ادامه خواهد داد.

راشد الغنوشی که در حال حاضر ریاست پارلمان تونس را برعهده دارد این تصمیم رئیس جمهوری را یک «کودتا علیه قانون اساسی و انقلاب این کشور» خواند. در پی این اقدام قیس سعید، راشد الغنوشی رئیس مجلس و رئیس حزب حرکت النهضه و جمعی از نمایندگان به پارلمان رفتند اما ارتش مانع ورود آنان به ساختمان مجلس شد.

الغنوشی ممانعت از ورود آنان به پارلمان را محکوم کرده و از تمامی نمایندگان خواست تا مسئولیت‌های خود را انجام و از اختیارات خود استفاده کنند.

الغنوشی تاکید کرد: آزادی مردم تونس سلب و مورد حمله قرار گرفته است؛ مردم تونس بازگشت به دوران استبداد را نخواهند پذیرفت. تا زمانی که آزادی در خطر باشد، زندگی هیچ ارزشی ندارد.

وی در مقابل ساختمان مجلس از مردم تونس خواست در برابر تصمیمات رئیس جمهور بایستند.

منبع:خبرگزاری مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها