کد خبر : 5997
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

برگزار نشدن مراسم‌ یوم‌العباس و یوم‌الزینب در زنجان

برگزار نشدن مراسم‌ یوم‌العباس و یوم‌الزینب در زنجان

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: امسال، همانند سال گذشته مراسم‌ یوم‌العباس و یوم‌الزینب و سوم امام حسین (ع) در ایام محرم برگزار نمی‌شود. خدابخش مرادی‌نافچی ظهر امروز (۱۰ مردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با مصوبات ستاد

برگزار نشدن مراسم‌ یوم‌العباس و یوم‌الزینب در زنجان

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: امسال، همانند سال گذشته مراسم‌ یوم‌العباس و یوم‌الزینب و سوم امام حسین (ع) در ایام محرم برگزار نمی‌شود.

خدابخش مرادی‌نافچی ظهر امروز (۱۰ مردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در ایام محرم، اظهار کرد: به استناد مصوبه هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، مورخ ۲۶ تیرماه امسال، مقرر شده همه دستورالعمل‌های بهداشتی سال گذشته در سال‌جاری نیز برای برگزاری مراسم‌ در ایام محرم مبنای عمل قرار گیرد و هیچ تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای تامین استان زنجان در دوم مرداد ماه امسال، کلیات پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم تبیین شد، افزود: در کمیته امنیتی و انتظامی ذیل ستاد کرونا با مسئولان ذی‌ربط، پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم تصویب شد.

این مسئول با بیان اینکه در ایام محرم امسال نیز همانند سال گذشته مراسم‌ یوم‌العباس، یوم‌الزینب و سوم امام حسین (ع) در استان زنجان برگزار نخواهد شد، تصریح کرد: برگزاری مراسم اباعبدالله‌الحسین (ع) در ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله حداقل ۲ متری در فضای باز امکان‌پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، با تاکید بر لزوم تشکیل همیار سلامت هیئات‌ مذهبی استان برای نظارت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم، ادامه داد: باید کمیته نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم در استان و شهرستان‌ها، با مسئولیت فرمانداران و عضویت دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شود.

مرادی با اشاره به ابلاغ مصوبات رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم به دستگاه‌های اجرایی استان زنجان، اظهار کرد: به اقتضای اینکه برخی از هیئت‌ها نیازمندی‌هایی دارند، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده شورای هیئت‌های مذهبی باید امر نظارت را در شهرستان‌های استان انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم تامین فضای مورد نیاز هیئت‌های مذهبی توسط اداره‌کل آموزش و پرورش (مدارس) و ورزش و جوانان استان زنجان (ورزشگاه‌ها) در ایام محرم، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر زنجان در کنار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان موظف است از ظرفیت داوطلبان جوان خود برای نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها