کد خبر : 5286
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

بزرگداشت غدیر باید به یک فرهنگ فاخر فراگیر تبدیل شود

بزرگداشت غدیر باید به یک فرهنگ فاخر فراگیر تبدیل شود

  امام جمعه تویسرکان گفت: بزرگداشت علمی و عملی واقعه غدیر باید به یک فرهنگ فاخر فراگیر در جامعه تبدیل شود. حجت الاسلام مرتضی موحدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: واقعه غدیر در عین عظمت و اهمیت در میان مبانی قرآنی و دینی به نوعی مورد مظلومیت قرار گرفته در حالی که

بزرگداشت غدیر باید به یک فرهنگ فاخر فراگیر تبدیل شود

  امام جمعه تویسرکان گفت: بزرگداشت علمی و عملی واقعه غدیر باید به یک فرهنگ فاخر فراگیر در جامعه تبدیل شود.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: واقعه غدیر در عین عظمت و اهمیت در میان مبانی قرآنی و دینی به نوعی مورد مظلومیت قرار گرفته در حالی که اهمیت این عید از همه اعیاد مسلمین بیشتر است.

وی بیان کرد: بزرگداشت غدیر نباید تنها منحصر به یک روز باشد بلکه علاوه بر برپایی مراسم در یک بازه زمانی مشخص باید مفاهیم و معارف غدیر در طول سال دائم تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام موحدی با تاکید بر اینکه جایگاه و اهمیت واقعه بسیار مهم و حساس غدیر باید مانند روز عاشورا در دیدگاه عمومی مردم جای خود را پیدا کند افزود: برخی اوقات در مورد برخی مناسبت های دینی که جنبه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هم نیز دارند گرفتار غفلت یا کم کاری می شویم.

وی اظهار داشت: مساله قرآنی غدیر یک واقعه عظیم و بسیار مهم است که در سرنوشت امت اسلام پس از رحلت پیامبر اعظم(ص) تاثیرات زیادی داشته و اکنون نیز دوری از پیام غدیر، جهان اسلام را دچار مشکلات زیادی کرده است.

امام جمعه تویسرکان تلاش برای نشر معارف غدیریه را گام برداشتن در مسیر علمای بزرگ جهان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: در عین حفظ وحدت و دوستی با برادران و خواهران اهل سنت باید کرسی های آزاد اندیشی در فضای آرام برای واکاوی واقعه غدیر همواره برپا شود.

وی گفت: علامه امینی(ره) صاحب کتاب معروف و ارزشمند غدیر با ذکر اسامی و اسناد به ۳۵۶ نفر از علمای بزرگ و خاص اهل سنت اشاره کرده که حدیث غدیر را نقل کرده اند.

حجت الاسلام موحدی یادآور شد: نباید به مقدسات مذاهب دیگر اسلامی اهانت و بی حرمتی کرد اما باید فضا برای تبادل مسائل علمی و فرهنگی به دور از حاشیه سازی و سوء استفاده دشمنان اسلام، باز باشد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها