کد خبر : 4777
تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

به مشاغل اینترنتی نگاه مثبت داشته باشیم

به مشاغل اینترنتی نگاه مثبت داشته باشیم

یک فعال حوزه کار می گوید اگر می‌خواهیم کسب و کارهای اینترنتی را که در تمام دنیا جواب داده و در کشور ما نیز در ایام کرونا نتیجه بخش بوده و هزاران شغل را از تعطیلی نجات داده و به امرار معاش میلیونها نفر کمک کرده توسعه بدهیم کافی است کمی به مردم اعتماد داشته

به مشاغل اینترنتی نگاه مثبت داشته باشیم

یک فعال حوزه کار می گوید اگر می‌خواهیم کسب و کارهای اینترنتی را که در تمام دنیا جواب داده و در کشور ما نیز در ایام کرونا نتیجه بخش بوده و هزاران شغل را از تعطیلی نجات داده و به امرار معاش میلیونها نفر کمک کرده توسعه بدهیم کافی است کمی به مردم اعتماد داشته باشیم و فضا را باز کنیم در آن صورت خواهیم دید که اعتماد به مردم اعتماد به دولت را به وجود می آورد و در سایه این اعتماد بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا، به مزیت‌های راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: کرونا با همه مشکلات و گرفتاری ها و خسارت هایی که برایمان به بار آورد اما فرصت های جدیدی هم پیش روی ما قرار داد و اتفاق خوبی را رقم زد و نشان داد که اگر دولت حمایت خود را از تولیدکنندگان دریغ نکند آنها توان مقابله با هر سختی را دارند.

وی ادامه داد: در دوران کرونا بود که اقتصاد مجازی شکل گرفت و مردم توانستند کالاها و محصولات خود را بی واسطه از طریق فضای مجازی عرضه کنند و کسانی که متقاضی خرید بودند نیز اقلام و مایحتاج مورد نیاز خود را تهیه کنند.

این فعال حوزه کار افزود: حتی سوپر مارکت ها هم در دوره ای به شکل مجازی خدمات ارائه کردند و این مسئله نشان داد که بستر اینترنت باعث اشتغالزایی شده و اقتصاد رونق گرفته است.

چمنی با بیان اینکه کسب و کارهای اینترنتی دست واسطه‌گران را کوتاه می کند و جلوی گرانی‌های بی ضابطه را می گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر بهترین مجموعه ای که می‌تواند به این موضوع رسیدگی و دست دلالان را کوتاه کند،مشاغل اینترنتی است و باید یک راهکار و ساز و کار اساسی و بدون محدودیت برای این کسب و کارها مدون شود تا به فعالیت قانونمند خود ادامه دهند.

این کارشناس حوزه کار خاطرنشان کرد: دولت آقای رئیسی باید به دو وزارتخانه صمت و کار مسئولیت بدهد که یک برنامه مدون برای نحوه فعالیت و ساماندهی این گونه مشاغل بنویسند. خوشبختانه در تمام دنیا این اتفاق افتاده است و ما می‌توانیم از کارهای پژوهشی و مطالعات صورت گرفته و الگوهای کشورهای دیگر در این زمینه استفاده کنیم و یک راهکار قانونمند برای گسترش مشاغل اینترنتی در پیش بگیریم.

چمنی در عین حال به کلاهبرداری های صورت گرفته در دنیای مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دنیای مجازی کلاهبرداری های اینترنتی زیاد شده و به همین دلیل باید از مردم و پولی که بابت خرید می دهند و در قبال آن انتظار دارند کالای با کیفیت دستشان برسد، حمایت کنیم. اگر دولت به این قضیه ورود نکند و یک ساز و کار برای قانونمند شدن کسب و کارهای اینترنتی ایجاد نکند اعتماد مردم به دنیای مجازی و خرید و فروش اینترنتی از بین خواهد رفت و دلالان دوباره میدان پیدا می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید وزارتخانه های کار وصمت را مامور کند که تدوین مقررات و ساز و کار ساماندهی این کسب و کارها را در دستور کار قرار بدهند تا چنانچه کسی در فضای مجازی متضرر شد، قابل پیگیری باشد، ادامه داد: در بحث قانونمند شدن مشاغل اینترنتی تنها یک وزارتخانه مسئول نیست، بلکه مجموعه دولت همه باید دست به دست هم بدهند و کار را پیش ببرند و وزارتخانه های متولی بنشینند و برای ساماندهی این کسب و کارها برنامه ای مدون کنند و مجلس هم در این زمینه کمک کند.

چمنی ادامه داد: زمانی که اینستاگرام به شبکه های مجازی راه پیدا کرد ببینید که چه وضعیتی در دنیای مجازی حاکم بود، امروز چگونه است؟ مردم خودشان خوب و بد را از هم تشخیص می دهند کافی است کمی به آنها اعتماد کنیم تا هم از شرایط حاضر و بحران به وجود آمده گذر کنیم هم کسب و کارها رونقی بگیرند و معیشت مردم هم بگذرد.

وی در پایان با بیان اینکه در بحث کسب و کارهای اینترنتی باید نگاه مثبتی داشته باشیم و وسعت دید خود را افزایش دهیم، گفت: اگر می‌خواهیم کسب و کارهای اینترنتی را که در تمام دنیا جواب داده و در کشور ما نیز در ایام کرونا نتیجه بخش بوده و هزاران شغل را از تعطیلی نجات داده و به امرار معاش میلیون ها نفر کمک کرده توسعه بدهیم کافی است به مردم اعتماد داشته باشیم و فضا را  باز کنیم؛ در آن صورت خواهیم دید که اعتماد به مردم اعتماد به دولت را به وجود می آورد و در سایه این اعتماد بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها برطرف خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها