کد خبر : 3615
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲:۱۰

تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان سمنان ۷درصد کاهش یافت

تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان سمنان ۷درصد کاهش یافت

سمنان- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، از اقدامات ویژه برای ایمن سازی راه‌های استان خبر داد و گفت: تصادفات منجر به فوت در چهار ماهه نخست سال جاری هفت درصد کاهش یافته است.  علیرضا شریفی نژاد در نشست بعد از ظهر شنبه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان سمنان به میزبانی استانداری با

تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان سمنان ۷درصد کاهش یافت

سمنان- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، از اقدامات ویژه برای ایمن سازی راه‌های استان خبر داد و گفت: تصادفات منجر به فوت در چهار ماهه نخست سال جاری هفت درصد کاهش یافته است.

 علیرضا شریفی نژاد در نشست بعد از ظهر شنبه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۰، میزان حوادث و تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان با کاهش هفت درصدی روبرو است، ابراز کرد: با اقدامات و گزارشات ارائه شده، استان در بحث ایمنی راه‌ها رشد خوبی داشته و در کشور جایگاه خوبی داریم.

وی با بیان اینکه شاهراه اصلی، صنعتی، مهاجر و مسافر پذیر بودن استان باید مورد توجه قرار گیرد تا ما هرچه در توان داریم اقدامات در حوزه ایمنی راه‌ها را افزایش دهیم، ابراز کرد: مسئولان امر در حوزه ایمنی راه‌ها تلاش دارند تا با تعامل، همگرایی و آموزش و آگاهی بخشی، در راستای پیشگیری از بروز حوادث گام بردارند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه برخی راه‌های استان حادثه خیز بوده، نیاز به بازسازی و بهسازی دارند که نیاز است تا در این حوزه اقدامات جدی صورت گیرد، تاکید کرد: تمامی نواقص جاده‌ای و نقاط حادثه خیز در راه‌های استان باید به صورت کامل و مستمر احصا شده و ضمن طرح در جلسه، با قید زمانبندی مشخص به نتیجه برسد.

اعتبارات برای راه‌های روستایی

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه نیاز است تا موارد و نواقص موجود در بحث راه‌های فرعی و روستایی در سطح استان احصاء شود، گفت: فرمانداری‌ها لازم است تا بیش ازپیش برای جذب اعتبارات این حوزه بکوشند.

حسن ترکمانی، با بیان اینکه دغدغه برای رفع نواقص و بهبود و ساماندهی راه‌های فرعی و روستایی وجود دارد تا بتوانیم ساماندهی در این حوزه را به ثمر برسانیم، ابراز کرد: جاده نظامی سمنان دارای مشکلات عدیده‌ای است که توسط دستگاه‌های اجرایی متولی امر و فرمانداری سمنان اقداماتی صورت گرفته اما نیاز است تا همت و تلاش بیشتری در این حوزه به انجام برسد.

وی با بیان اینکه این راه می‌تواند کریدور بسیار مناسبی برای اتصال سمنان به اصفهان و جنوب کشور باشد، گفت: طبق اعلام سازمان مدیریت استان، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه عباس آباد-کاهک تخصیص یافته است. همچنین با اعلام سازمان مدیریت در خصوص راه و آب روستایی نیز در بحث اعتبارات تملک دارایی، ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که هنوز دستورالعمل آن ابلاغ نشده است.

ضرورت ایمنی راه‌ها

رئیس پلیس راه استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر از مسیر سمنان-فیروزکوه مدت مدیدی است که آماده بهره برداری است و نیاز است تا نواقص موجود در خصوص جدا کننده این مسیر برطرف و این محور زیر بار ترافیک قرار گیرد، گفت: اکثر واژگونی‌ها در دهانه‌پل واقع و نیاز است تا ایمن سازی و آشکار سازی در دهانه پل‌ها صورت گیرد.

سرهنگ تقی کبیری بیان کرد: ما بیشترین آسیب‌ها را در سال گذشته در بخش راه‌های روستایی و فرعی شاهد بودیم که نیاز است تا نواقص در این حوزه برطرف شود از سوی دیگر جاده نظامی استان سمنان با ایمنی صفر به مثابه یک بمب فعال است که باید هر لحظه منتظر یک انفجار باشیم نیاز است تا اقدامات لازم برای ایمن سازی و بهسازی این محور در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته ۲۳۴ تصادف در جاده نظامی رخ داده که ۱۱ فوتی و ۱۳۰ مجروح داشته است، گفت: با عنایت به اقدامات مطلوب صورت گرفته، در چهار ماهه نخست سال جاری، شاهد کاهش ۷ درصدی فوتی‌های تصادفات در راه‌های استان بودیم.

منبع:خبرگزاری مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها