کد خبر : 3315
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

توسعه بافت فرش ابریشمی از اهداف بافندگان فرش در رشت

توسعه بافت فرش ابریشمی از اهداف بافندگان فرش در رشت

 یک پیشران فرش دست باف گیلان گفت: یکی از اهداف مهم بافندگان فرش دست باف توسعه بافت فرش ابریشمی دست باف است زیرا از بازارپسندی بالایی برخودار است. شهربانو رجب‌خواه در گفت و گو با ایسنا گفت: تامین مواداولیه یکی از مشکلات فرش دست باف گیلان است و قیمت چند برابری مواد اولیه موجب شده

توسعه بافت فرش ابریشمی از اهداف بافندگان فرش در رشت

 یک پیشران فرش دست باف گیلان گفت: یکی از اهداف مهم بافندگان فرش دست باف توسعه بافت فرش ابریشمی دست باف است زیرا از بازارپسندی بالایی برخودار است.

شهربانو رجب‌خواه در گفت و گو با ایسنا گفت: تامین مواداولیه یکی از مشکلات فرش دست باف گیلان است و قیمت چند برابری مواد اولیه موجب شده است که برخی از بافندگان فرش برای برپا کردن دار قالی و بافت فرش دچار مشکل باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بافت تابلو فرش فایده چندانی ندارد و در بازار از تابلو فرش‌ها استقبال نمی‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم طبق سلیقه مشتری فرش ببافیم و هم اکنون فرش‌های بافته شده توسط دوستانم در رشت به ارمنستان و با کو هم می‌رود.

رجب‌خواه ادامه داد: یکی از اهداف مهمی که در پیش داریم افزایش بافت فرش ابریشمی و قالیچه است چون از بازار پسندی بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مواد اولیه فرش ابریشمی بسیار گران است و حمایت از فرش باف می‌تواند کمک کند تا میزان بیشتری فرش ابریشمی ببافیم.

پیشران فرش دست باف گیلان گفت: بافت فرش دست باف ابریشمی و گلیم درآمد خوبی را نصیب بافندگان می‌کند و باید برای نباختن بازارهای فرش دست باف مان، بیشتر تلاش کنیم و برای تحقق نتایج موفق به حمایت مسئولین نیاز داریم.

رجب‌خواه ادامه داد: ضرورت دارد در دوران کرونایی موجود که بافت فرش می‌تواند به درآمد خانوارها کمک موثری کند، بیش از گذشته به این هنر صنعت بها داده شود.

وی گفت: هم اکنون هنرجویانی در حوزه فرش داریم که زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست هستند و با حمایت‌های بیشتر این قشر وضعیت بهتری بدست خواهند آورد.

پیشران فرش دست باف گیلان گفت: افزایش قیمت روزافزون مواداولیه از دغدغه‌های فرش بافان است و اگر در این خصوص تدابیر ویژه اندیشیده شود در حوزه بافت فرش شاهد توسعه شاغل خانگی خواهیم بود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها