کد خبر : 2868
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

توسعه 15 هزار هکتار شهرک‌ گلخانه‌ای در دولت تدبیر و امید

توسعه 15 هزار هکتار شهرک‌ گلخانه‌ای در دولت تدبیر و امید

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران گفت: در دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته بیش از 15 هزار هکتار توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در مناطق مختلف کشور انجام شده است. سجادی‌پور در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور بیش از 23 هزار هکتار سطح زیر کشت مجتمع‌های گلخانه‌ای است که با تولید محصولات

توسعه 15 هزار هکتار شهرک‌ گلخانه‌ای در دولت تدبیر و امید

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران گفت: در دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته بیش از 15 هزار هکتار توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در مناطق مختلف کشور انجام شده است.

سجادی‌پور در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور بیش از 23 هزار هکتار سطح زیر کشت مجتمع‌های گلخانه‌ای است که با تولید محصولات متنوع صادرات بخشی از تولیدات این مجتمع‌های گلخانه‌ای نیز به خوبی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش دولت تدبیر و امید در استان‌های مختلف زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شده و تمام تلاشمان بر این است تا از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای استفاده کرده تا زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی فراهم آید.

سجادی‌پور استان اردبیل را استانی پیشتاز در توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای نام برد و گفت: در این استان با راه‌اندازی یک‌هزار و 600 هکتار مجتمع گلخانه‌ای در مغان ظرفیت تولید محصولات تا پنج هزار و 600 تن افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران افزود: با بهره‌برداری از 37 واحد گلخانه‌ای در استان اردبیل مجموع اراضی تحت پوشش در این بخش به 96 هکتار رسید در حالی که یک‌هزار و 600 هکتار شهرک بزرگ گلخانه‌ای در مغان در حال اجراست که در شمالغرب بی‌نظیر می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: میزان اشتغال این مجموعه‌ها بیش از یک‌هزار نفر است و تولیدات در این بخش نیز تا 40 هزار تن ارتقا خواهد یافت.

سجادی‌پور اضافه کرد: در کنار بهره‌برداری از 96 هکتار مجتمع گلخانه‌ای در سطح استان، 150 هکتار نیز تا پایان امسال آماده افتتاح خواهد شد و سایر اراضی حاصلخیز که برای توسعه گلخانه‌ها اختصاص یافته، در سال‌های آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی تنوع تولید محصولات از صیفی و سبزی گرفته تا محصولات باغی و گل رز را نیز در این استان مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تمام تلاش‌ها و حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی به تقویت تولید در این بخش و صادرات محصولات منطبق بر استانداردهای اعلام شده در کشورهای آسیای میانه و روسیه است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها