کد خبر : 6701
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

توفان سواحل شرقی چین را درنوردید

توفان سواحل شرقی چین را درنوردید

تنها چند روز پس از سیلاب گسترده در مناطق مرکزی چین، اکنون سواحل شرقی این کشور میزبان توفان شدید شده اند.  به نقل از اسپوتنیک، همزمان با تلاش چین برای کاهش خسارت سیل گسترده در مرکز این کشور، اداره هواشناسی چین امروز یکشنبه در خبری اعلام کرد که توفان «این-فا» ساحل جنوب شرقی این کشور

توفان سواحل شرقی چین را درنوردید

تنها چند روز پس از سیلاب گسترده در مناطق مرکزی چین، اکنون سواحل شرقی این کشور میزبان توفان شدید شده اند.

 به نقل از اسپوتنیک، همزمان با تلاش چین برای کاهش خسارت سیل گسترده در مرکز این کشور، اداره هواشناسی چین امروز یکشنبه در خبری اعلام کرد که توفان «این-فا» ساحل جنوب شرقی این کشور را در نوردیده است.

این-فا که ششمین توفانی است که امسال به این ناحیه از چین صدمه وارد می‌کند، در ساعت ۱۲:۳۰ (به وقت محلی) به شهر ساحلی «ژوشان» در استان «ژجیانگ» در شرق چین رسیده است.

مرکز هواشناسی ملی چین اعلام کرد که حداکثر سرعت باد در این ناحیه به ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، چند روز قبل نیز بارندگی شدید در چین و جاری شدن سیل در مرکز این کشور به ویژه در شهر «ژنگژو» مرکز استان «هنان»، دست‌کم ۱۶ کشته بر جای گذاشته بود.

بیشتر تلفات در پی آب‌گرفتگی تونل مترو و جمع شدن آب در درون واگن‌های مترو در شهر ژنگژو رخ داده است. این شهر با ۱۰ میلیون نفر جمعیت در ۷۰۰ کیلومتری جنوب پکن واقع شده است.

ارتش چین نیز از ایجاد یک شکاف ۲۰ متری در سد شهر «لویانگ» خبر داده و به ساکنان این شهر هشدار داده بود که هر لحظه ممکن است این سد در هم بشکند، اما با انجام عملیات، بعدها اعلام شد که اوضاع شهر تحت کنترل است. لویانگ در غرب شهر ژنگژو، حدود هفت میلیون نفر جمعیت دارد.

شرایط سخت آب و هوایی در هفته‌های اخیر باعث ایجاد خسارت در مناطق مختلف دنیا شده است؛ از جمله وقوع سیل در چین، هند و اروپای غربی و همچنین پیدایش موج گرمای شدید در آمریکای شمالی که همه اینها باعث ایجاد نگرانی‌های تازه ای از تأثیرات مخرب تغییرات اقلیمی است.

منبع:خبرگزاری مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها