کد خبر : 7251
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴

تولید بیش از سه میلیون کیلووات برق توسط نیروگاه های خورشیدی کوچک در خراسان شمالی

تولید بیش از سه میلیون کیلووات برق توسط نیروگاه های خورشیدی کوچک در خراسان شمالی

 رئیس بخش تحقیقات و انرژی های تجدیدپذیر شرکت برق خراسان شمالی از تولید سه میلیون و ۵۰۰ کیلووات برق توسط نیروگاه های خورشیدی کوچک در این استان خبر داد. حسین پور در گفت و گو با ایسنا، گفت: ۱۶۳ نیروگاه کوچک در خراسان شمالی وجود دارد که میزان تولید برق این نیروگاه های کوچک سه

تولید بیش از سه میلیون کیلووات برق توسط نیروگاه های خورشیدی کوچک در خراسان شمالی

 رئیس بخش تحقیقات و انرژی های تجدیدپذیر شرکت برق خراسان شمالی از تولید سه میلیون و ۵۰۰ کیلووات برق توسط نیروگاه های خورشیدی کوچک در این استان خبر داد.

حسین پور در گفت و گو با ایسنا، گفت: ۱۶۳ نیروگاه کوچک در خراسان شمالی وجود دارد که میزان تولید برق این نیروگاه های کوچک سه میلیون و ۵۰۰ کیلووات است.

وی افزود: بیشتر این نیروگاه ها به ترتیب در شهرستان اسفراین، جاجرم و گرمه است.

حسین پور ادامه داد: میزان برق تولیدی مذکور می تواند برق یک هزار خانوار را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو به مدت ۲۰ سال برق تولیدی در نیروگاه های خورشیدی را به صورت تضمینی خریداری می کند، اظهارکرد: در حال حاضر برق تولید شده توسط این نیروگاه های کوچک به صورت تضمینی خریداری می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم شهرستان های اسفراین، گرمه و جارجم با توجه به تابش نور خورشید می توانند بر روی پشت بام های خود یک نیروگاه کوچک خورشیدی ایجاد کنند، بیان کرد: معمولا می توان یک نیروگاه پنج کیلوواتی در فضایی به مساحت ۳۰ متر ایجاد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نیروگاه های کوچک ایجاد شده در استان تعداد خیلی زیادی نیست؟ گفت: برای راه اندازی یک نیروگاه در گام نخست به سرمایه زیادی نیاز است که مهمترین عامل عدم رغبت برای ایجاد این نیروگاه ها عدم توانایی در تامین این سرمایه است.

حسین پور خاطرنشان کرد: برای راه اندازی یک نیروگاه پنج کیلوواتی به سرمایه ۸۰ تا ۸۵ میلیون تومانی نیاز است اما باید توجه داشت که این سرمایه طی چهار سال به شخص بازخواهد گشت و فرد سرمایه گذار به هیچ عنوان متضرر نخواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها