کد خبر : 3881
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

جهاددانشگاهی اولین تجربه جمهوری اسلامی در تولید ثروت از دانش

جهاددانشگاهی اولین تجربه جمهوری اسلامی در تولید ثروت از دانش

 نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی اولین تجربه جمهوری اسلامی در تولید ثروت از دانش است. دکتر محسن زنگنه با بیان این مطلب افزود: جهاددانشگاهی یک مرکز قابل استناد در بین دانشگاه‌ها و آموزش عالی در جهت رفع موانع کشور است که در عرصه‌هایی از جمله پزشکی، فنی

جهاددانشگاهی اولین تجربه جمهوری اسلامی در تولید ثروت از دانش

 نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی اولین تجربه جمهوری اسلامی در تولید ثروت از دانش است.

دکتر محسن زنگنه با بیان این مطلب افزود: جهاددانشگاهی یک مرکز قابل استناد در بین دانشگاه‌ها و آموزش عالی در جهت رفع موانع کشور است که در عرصه‌هایی از جمله پزشکی، فنی و مهندسی و علوم انسانی که ورود پیدا کرده آثار درخشانی از خود به جا گذاشته است.

وی ادامه داد: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از تجارب جهاددانشگاهی در تولید ثروت از دانش در کشور است. جهاددانشگاهی باید در تعیین روسا و مدیران شاخص‌های علمی را مدنظر قرار داد.

زنگنه با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی برای تداوم موفقیت‌‎های خود باید از بروکراسی‌های اداری معمولی دوری گزیند، بیان کرد: همانطور که از نام جهاددانشگاهی پیداست باید این نهاد روند حرکت‌های جهادگونه خود را در همه ابعاد مدیریتی و پرسنلی گسترش دهد و فعالیت‌های علمی را مقدم بر فعالیت‌های خود بداند. نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی خواستار کمک بیشتر جهاددانشگاهی به مجلس در تهیه طرح‌ها و لوایح شد و تصریح کرد: جهاددانشگاهی باید توان علمی و کارشناسی خود را در اختیار نظام قانونگذاری قرار دهد.

زنگنه با تاکید بر اینکه باید معاونت پارلمانی جهاددانشگاهی بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از مراکز علمی و پژوهشی که سطحی بسیار پایین‌تر از جهاددانشگاهی دارند و گستره و عمق فعالیت‌هایشان از این نهاد کمتر است در تهیه طرح‌ها و لوایح به مجلس شورای اسلامی کمک می‌کنند اما جهاددانشگاهی در این خصوص نقش موثری ندارد.

در صورت ارائه امکانات به جهاددانشگاهی، این نهاد می‌تواند نیازهای جامعه را شناسایی کند

محمد صفایی، نماینده مردم گناباد و بجستان نیز در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی با نگاه کاربردی در حوزه پژوهش و فناوری در برخی از مقاطع به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

وی افزود: جهادانشگاهی خراسان رضوی نسبت به سایر واحدهای این نهاد با توجه به تیمی که در اختیار دارد عملکرد بهتری در پژوهش‌های کاربردی داشته و دارد.

وی بر شناسایی نیازهای جامعه توسط دانشگاه‌ها مبتنی بر سند آمایش تاکید و عنوان کرد: هنوز دانشگاه‌های ما نتوانسته‌اند در حوزه اقتصاد نیاز کشور ارائه‌ای مبتنی بر فلسفه انقلاب اسلامی داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت دادن امکانات و میدان دادن به جهاددانشگاهی، قطعا این نهاد می‌تواند نیازهای جامعه را شناسایی و در حل مشکلات آنها بکوشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، وی در خصوص توانمندی نیروهای جهادی در حل مسائل کشور خاطرنشان کرد: با توجه به امکاناتی که در اختیار جهاددانشگاهی است، نیروهای این نهاد موفقیت‌های نسبی برای حل مشکلات کشور داشته اند اما قطعا برای حل مشکلات کشور باید یک درهم تنیدگی بین جهاددانشگاهی و جامعه وجود داشته باشد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها