کد خبر : 2069
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۳:۰۱

حسینی بوشهری: برخورد سلبی خط آخر «حراست دانشگاه‌ها» باشد

حسینی بوشهری: برخورد سلبی خط آخر «حراست دانشگاه‌ها» باشد

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به نقش «ارشادی» حراست دانشگاه‌ها اظهار کرد: الزما از حراست انتظار برخورد سلبی وجود ندارد، زیرا این خط آخر است و اگر نقش هدایتی درست و دقیق اجرا شود، گاهی اصلاً به برخورد نیاز نخواهد شد. آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با مسئول حراست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: توسعه

حسینی بوشهری: برخورد سلبی خط آخر «حراست دانشگاه‌ها» باشد

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به نقش «ارشادی» حراست دانشگاه‌ها اظهار کرد: الزما از حراست انتظار برخورد سلبی وجود ندارد، زیرا این خط آخر است و اگر نقش هدایتی درست و دقیق اجرا شود، گاهی اصلاً به برخورد نیاز نخواهد شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با مسئول حراست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: توسعه علمی جزء افتخارات و برگ برنده‌های یک کشور است. علم یک اعتبار ذاتی دارد و مرزی برای آن وجود ندارد. بنابراین حرمت عالم باید حفظ شود.

عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان، تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی را کمکی برای گسترش دانش در کشور دانست و گفت: در اینجا یک پسوند اسلامی وجود دارد که یعنی ما با جهت‌گیری اسلامی این دانشگاه را راه‌اندازی کردیم و به‌ عبارت‌ دیگر اینجا باید صبغه اسلامی داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین ادامه داد: وظایف شما به‌ عنوان حراست محدود و دارای مرزبندی است ولی این مرز را باید به‌خوبی پاسداری کنید و مطمئن باشید که در بخش‌های دیگر هم تأثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر رعایت حق‌الناس یادآور شد: سعی کنید حق کسی بی‌جهت ضایع نشود. روی هر گزارشی که به شما داده می‌شود تحقیق کنید و به یکی – دو گزارش اکتفا نکنید؛ چراکه آبروی هر فردی دارای اهمیت است.

حسینی بوشهری اداره بهتر کشور را در گرو خروجی‌های مراکز علمی دانست و تاکید کرد: اگر نمایندگان مجلس، وزرا و مجموع مسئولان کشور را نگاه کنید خواهید دید که اکثر آنها از فارغ‌التحصیلان کشور خودمان هستند و کشور دست این‌ها سپرده‌ شده است؛ خوب عمل کنند یا بد.

وی مسئولیت تربیت‌یافتگان در نظام آموزشی کشور را بسیار سنگین دانست و گفت: کسانی که در این مجموعه و در این کشور تربیت می‌شوند، وابسته به‌ نظام جمهوری اسلامی هستند؛ نظامی که این‌ همه شهید داده است. ما وارث خون شهدا هستیم. کسانی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری و دیگران.

حسینی بوشهری بر لزوم وجود یک ریل‌گذاری صحیح در حیطه علم و اخلاق تأکید و آن را مانع از تهاجمات گسترده فرهنگی خواند و گفت: اساتید باید شئون دینی و مذهبی را با تبیین درست خود، غنی‌تر کنند.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره  به نقش «ارشادی» حراست اظهار کرد: الزما از شما انتظار برخورد سلبی نیست، زیرا آن خط آخر است. فطرت انسان‌ها پاک است. اگر این نقش هدایتی درست و دقیق اجرا شود، گاهی اصلاً به برخورد نیاز نمی‌شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها