کد خبر : 3658
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

خدابنده‌ صاحب اولین دامداری صنعتی ۱۰۰ هزار راسی خاورمیانه می‌شود

خدابنده‌ صاحب اولین دامداری صنعتی ۱۰۰ هزار راسی خاورمیانه می‌شود

 فرماندار شهرستان خدابنده گفت: اولین دامداری صنعتی ۱۰۰ هزار راسی خاورمیانه طی چهار فاز در این شهرستان اجرا خواهد شد. ایوب بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش دام سبک در این شهرستان، اظهار کرد: دامداری صنعتی در خدابنده اولین دامداری ۱۰۰ هزار راسی صنعتی در خاورمیانه است که برای

خدابنده‌ صاحب اولین دامداری صنعتی ۱۰۰ هزار راسی خاورمیانه می‌شود

 فرماندار شهرستان خدابنده گفت: اولین دامداری صنعتی ۱۰۰ هزار راسی خاورمیانه طی چهار فاز در این شهرستان اجرا خواهد شد.

ایوب بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش دام سبک در این شهرستان، اظهار کرد: دامداری صنعتی در خدابنده اولین دامداری ۱۰۰ هزار راسی صنعتی در خاورمیانه است که برای راه‌اندازی فاز نخست آن ۱۵ لیتر در ثانیه آب تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه دامداری ۱۰۰ هزار راسی در چهار فاز اجرایی خواهد شد که در هر فاز ۲۵ هزار راس دام سبک پرورش خواهد یافت، تصریح کرد: ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی روستای کشک‌آباد در اختیار این سرمایه‌گذار گذشته می‌شود.

بیگدلی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قیدار برای بهره‌مندی از آن در این مجموعه از اولویت‌های سرمایه‌گذار خواهد بود، افزود: دام‌های این مجموعه از نژاد اصلاح شده افشار خواهد بود که با برنامه‌ریزی به عمل آمده برای تامین علوفه دام‌های این مجموعه، الگوی کشت کشاورزان منطقه نیز تغییر خواهد یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق برنامه زمان‌بندی تقسیم کار بین دستگاه‌ها، موانع سرمایه‌گذاری طرح رفع خواهد شد، تصریح کرد: دو واحد دامداری اصلاح نژاد در این شهرستان وجود دارد که هدف از اصلاح این طرح برای چندقلوزایی و افزایش بهره‌وری است.

بیگدلی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این طرح اشتغال‌زایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که برای تامین علوفه، اشتغال‌زایی زیادی در این رابطه ایجاد خواهد شد. سرمایه‌گذار برای صنایع تبدیلی و جانبی نیز در این شهرستان برنامه‌هایی در نظر گرفته که عملیاتی می‌شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها