کد خبر : 2418
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

دشمنان با استفاده از قصه پر غصه آب در خورستان به فکر انتقام گیری هستند

دشمنان با استفاده از قصه پر غصه آب در خورستان به فکر انتقام گیری هستند

امام جمعه تبریز گفت:دشمنان انقلاب بر روی زخم های مردم از جمله گرانی، بازار رها شده و قصه پر غصه آب که در خورستان نجیب و صبور به وجود آمده است، نشسته و به فکر انتقام هستند. حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با

دشمنان با استفاده از قصه پر غصه آب در خورستان به فکر انتقام گیری هستند

امام جمعه تبریز گفت:دشمنان انقلاب بر روی زخم های مردم از جمله گرانی، بازار رها شده و قصه پر غصه آب که در خورستان نجیب و صبور به وجود آمده است، نشسته و به فکر انتقام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اهمیت روز غدیراظهار کرد: اگر پیام غدیر در آخرین حج پیامبر(ص) ابلاغ نمی‌شد، رسالت ۲۳ ساله پیامبر(ص) ناقص می‌ماند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دو جنبه را برای غدیر بیان کرده اند، افزود: ایشان فرموده اند که غدیر تنها در موضوع جانشینی پیامبر خلاصه نشده است بلکه نشان دهنده اهمیت موضوع امامت است.

چهره شهر باید غدیری شود

وی با تاکید بر اینکه باید چهره شهر غدیری شود، ادامه داد: با توجه به هشدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهر تبریز در صورت رعایت نکردن پروتکل ها به سمت قرمز شدن خواهد رفت، از همه مردم تبریز و هیئات حسینی می‌خواهیم با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی این روز بزرگ را گرامی بدارند.

مردم آذربایجان منتظر قدوم مبارک رهبر انقلاب هستند

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به پنجم مرداد و سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به تبریز اشاره کرد و گفت: ۲۸ سال پیش رهبر عزیزمان به تبریز سفر کردند و استقبال با شکوهی از ایشان به عمل آمد و همانطور که در دیدار مردمی ۲۹ بهمن با رهبر انقلاب عرض کردم، مردم تبریز و آذربایجان منتظر قدوم مبارک ایشان هستند.

وی همچنین در خصوص سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در پنجم‌ مرداد سال ۵۸ اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی به امامت شهید آیت الله طالقانی برپا شد.

نماز جمعه سنگر وحدت و عزت نظام اسلامی است

وی در تبیین ساختار و اهداف نماز جمعه متذکر شد: ساختار نماز جمعه مانند مثلث است که اضلاع این مثلث را خطیب، خطبه و مخاطب تشکیل می‌دهند بطوریکه نماز جمعه نمایش دهنده قدرت سیاسی – اجتماعی جامعه اسلامی، پشتوانه‌ی محکم نظام اسلامی، سنگری برای وحدت و عزت نظام اسلامی، مرکزی برای دعوت مردم به داشتن تقوای فردی و اجتماعی است.

ائمه جمعه هدایتگران سیاسی و توسعه دهنده تقوا در جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در تشریح ویژگی های ائمه‌ی جمعه از دیدگاه رهبر انقلاب بیان کرد: ائمه‌ی جمعه هدایتگر سیاسی نمازگزاران و سنگربانان دفاع معنوی جاعه هستند و بنا به فرموده رهبر انقلاب ائمه جمعه باید در موضع گیری‌های خود تمام جوانب را درنظر گرفته و با تمامی احزاب و گروه‌های قانونی فعال در نظام برخوردی پدرانه و بزرگوارانه داشته باشند.

وی اضافه کرد: امام جمعه باید همانند پدری معنوی از گروه های مختلف جامعه تفقد کند تا همدلی، وحدت صفا و صمیمت بین آحاد مردم ایجاد شود.

بیکاری، معیشت، مافیای واردات، مایوس شدن جوانان مبتکر مشکلات اصلی کشور است 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در تشریح اولویت های دولت سیزدهم گفت: بهترین مسیر مطالبه، تبیین مطالبات رهبر انقلاب است و با توجه به اینکه تقریبا دو هفته تا آغاز کار دولت سیزدهم باقی مانده است، مهمترین و اصلی ترین مسائل و مشکلات مردم عبارتند از بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف جامعه، مافیای وارداتی که کمر تولید داخلی را شکسته است، سیاست های غلطی که جوانان مبتکر را مایوس کرده است.

تشکیل دولت جوان انقلابی ضرورتی غیر قابل انکار است

وی تحول خواهی از طریق دولت جوان انقلابی را تضمینی برای حل مشکلات کشور عنوان کرد و افزود: نقش قوه مجریه در ایجاد تحول بی بدیل و تشکیل دولت جوان انقلابی ضرورتی غیر قابل انکار است.

وی تاکید کرد: تحول لازم و ممکن است و راه ایجاد تحول تشکیل دولتی معتقد به عنصر تحول آفرین یعنی عنصر جوان، نخبه، مومن و انقلابی است و تنها راه تحول و غلبه بر مشکلات و افزایش قدرت این است که جوانان مومن و نخبه انقلابی وارد عرصه‌ی کار، اقدام و اداره کشور شوند.

تلاش دشمن برای ایجاد التهاب در کشور در دوران انتقال قدرت

امام جمعه تبریز در ادامه به تحولات و مشکلات خوزستان نیز اشاره کرد و افزود: دشمنان با استفاده از رسانه های خود قصد انتقام گیری از مردم را داشتند تا با ایجاد التهاب در آستانه‌ی انتقال قدرت، دولت جدید را در وضعیتی قرار دهند که به جای حل مشکلات کشور تمام همّ و غمّ خود را بر خواباندن التهابات و اعتراضات به کار گیرد.

مشارکت مردم در انتخابات، شنبه برادری بعد از انتخابات، ناامیدی از نشست وین، دلایل التهاب رسانه ای دشمن

وی در خصوص چرایی التهاب فضای رسانه ای دشمنان نیز گفت: دشمن به چند دلیل عصبانی است؛ اولین علت عصبانی شدن دشمنان مشارکت مردم در انتخابات بود که علی‌رغم همه تبلیغات مردم بازهم در انتخابات شرکت کردند و دومین دلیل عصبانیت دشمن شنبه بعد از انتخابات بود که سرشار  از برادری و مهربانی شد و برخلاف بلوای انتخاباتی در آمریکا، رئیس جمهور محترم و سایر روسای قوا ومسئولان به دیدار رئیس جمهور منتخب رفته و فضای برادری را به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان در تشریح سومین علت عصبانیت دشمنان انقلاب اظهار کرد: آرزوی استکبار در چیدم میوه و ثمره مطلوب خود از نشست وین بر باد رفت و آمریکا و اروپا اکنون نگران و مضطرب باید به انتظار سیاست های دولت انقلابی بنشینند چرا که دیگر هرگز انتظارات دشمنان برآورده نخواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: شکل‌گیری کابینه‌ی خدمت با داشتن روحیه‌ی جهادی که بنای خود را بر کار، ابتکار و پرداخت به اولویت ها خواهد گذاشت و وجود هماهنگی مطلوب و هم‌افزایی انقلابی بین قوای سه‌گانه و سایر دستگاه‌ها امید را در دل مردم به وجود آورده است تا مشکلات کشور حل شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها