کد خبر : 1772
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳

دفاع قاطعانه بازیکن محبوب آلکنو از آقای سرمربی

دفاع قاطعانه بازیکن محبوب آلکنو از آقای سرمربی

در شرایطی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های والیبال جام ملت‌های جهان شرکت کرد که ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی ایران تغییرات پرشماری در فهرست تیم ملی داده بود و یکی از مهم‌ترین تغییرات، اضافه شدن نام آرمان صالحی لیبروی جوان و اهل استان گلستان بود که نمایش قابل‌قبولی را از خود در اولین تجربه

در شرایطی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های والیبال جام ملت‌های جهان شرکت کرد که ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی ایران تغییرات پرشماری در فهرست تیم ملی داده بود و یکی از مهم‌ترین تغییرات، اضافه شدن نام آرمان صالحی لیبروی جوان و اهل استان گلستان بود که نمایش قابل‌قبولی را از خود در اولین تجربه بین‌المللی‌اش نشان داد.

 

او در گفتگو با خبرنگار “ورزش سه” درباره چگونگی شرایط مسابقات و کادرفنی جدید تیم ملی صحبت کرده است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

 

تغییرات پرشماری در ترکیب تیم ملی در جریان بازی‌ها داشتیم

نظر شخصی من درباره عملکرد تیم ملی این است که چون سرمربی‌مان هدفش این بود که ترکیب المپیک خود را پیدا کند، بارها ترکیب خود را در جریان مسابقات تغییر می‌داد؛ از سوی دیگر، بازیکن مصدوم هم داشتم که به طور مثال از ابتدای مسابقات همگان دیدند که سعید معروف کاپیتان تیم ملی دچار بیماری شد و سه بازی را از دست داد. تغییرات پرشمار آقای آلکنو و استفاده از ترکیب‌های جوان و باتجربه، همگی در نتیجه‌گیری تیم تاثیرگذار بود.

 

 

آلکنو به دنبال نتیجه در جام ملت‌های جهان نبود

این تغییرات در ترکیب تیم ملی نشان می‌دهد که آقای آلکنو به دنبال نتیجه نبوده، نه این‌که پیروزی برای او اهمیت نداشته باشد اما اولویت اصلی، رسیدن به ترکیب دلخواه و ایده‌آل برای رقابت‌های المپیک بود؛ برای این‌که بدانند مثلا پاسور دوم چه کسی باید باشد یا قدرت‌زنی سوم تیم ملی چه کسی خواهد بود و دیگر پست‌ها.

 

آلکنو با ترفندی قهرمان المپیک شد که به ذهن هیچکس نمی‌رسید!

مربی ایرانی بازیکنان را می‌شناسد و در لیگ می‌داند که آن بازیکن کجا بلد است بازی کند و کجا بلد نیست، اما آلکنو فقط 6 ماه وقت دارد؛ چند سال که زمان ندارد که بخواهد بازیکنان را خودش گلچین کند. آقای آلکنو با ترفندی قهرمان المپیک شد که به ذهن هیچکس نمی‌رسید، خودش گفته بوده که من قبلا کسی جز موزرسکی را در پشت خط بگذارم! شما ببینید چقدر تمرکز داشته که در دیدار فینال چنین کاری را انجام داده است. این کار را هر کسی نمی‌تواند انجام بدهد.

 

 

تلاش زیادی برای اثبات خودم به کادرفنی کردم

آقای آلکنو دنبال بازیکنی بود که زحمت بکشد و من هم با خصوصیات اخلاقی و فنی ایشان آشنایی پیدا کردم، نمی‌خواهم بگویم که محمدرضا حضرت‌پور زحمت نمی‌کشد اما من خیلی تلاش کردم تا بتوانم علی‌رغم رفاقت نزدیکی که به حضرت‌پور دارم، رقابتی خوبی را هم با او داشته باشم؛ همه سعی خودم را کردم تا همه توانم را در تمرینات بگذارم تا بتوانم نظر کادرفنی را جلب کنم. وقتی اولین بازی مقابل روسیه بازی کردم، آلکنو از من خوشش آمد و خواست بیشتر از من در ترکیب استفاده کند.

 

اولین تجربه‌ام بود و باعث شد کمی تمرکز کمتری داشته باشم

من اولین دوره حضورم در تیم ملی بود و بازیکنی وقتی اولین دوره خود را در تیم ملی حضور پیدا می‌کند، دوست ندارد که هیچ اشتباهی را انجام بدهد و این مسئله باعث می‌شود تا در داخل زمین، کمی تمرکزت را از دست بدهی؛ والیبال هم رشته‌ای است که تمرکز و اعتماد به نفس می‌خواهد، وقتی تمرکز به هم می‌خورد سرویس سرعتی و قوی را دریافت می‌کنی و در مقابل سرویس ضعیف در دریافت ناکام می‌مانی. این‌ها همگی دلیل بی‌تمرکزی است اما مطمئن هستم اگر خدا بخواهد و به المپیک بروم، آن اشتباهات کوچک را هم تکرار نمی‌کنم. اشتباهاتی که از روی بی‌تجربگی انجام دادم، انجام نمی‌دهم.

 

 

مطمئن باشید ایران در المپیک عملکرد متفاوتی خواهد داشت

من به جرأت می‌توانم بگویم که در المپیک ایرانی متفاوت نسبت به لیگ ملت‌ها خواهیم دید؛ همگی دیدند که بازیکنان اصلا روحیه و انگیزه نداشتند. تیم‌های مثل برزیل یا لهستان برای نتیجه گرفتن آمده بودند، اختلاف زیادی بین تیم اول و دوم برزیل یا لهستان نیست و چندین سال در کنار هم بوده‌اند. اما بازیکنان ما مانند امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، خود من یا صابر کاظمی و طاهر وادی در کدام تورنمنت حضور داشتند؟ جز بازیکنانی مثل معروف و عبادی‌پور که کامل هم بای نکردند و حضور نداشتند، کدامیک از ما تجربه بالای بین‌المللی داشتیم؟

 

میلاد عبادی‌پور همه تلاش خود برای موفقیت تیم را انجام می‌دهد

 

این تیم برای اولین‌بار بود که کنار هم بازی می‌کردند؛ تیم اسلوونی که می‌گویند خوب است چرا که 5 سال است در کنار هم بازی می‌کنند. فرق تیم‌ها در این مسائل است، آن‌هایی که نقد می‌کنند به این مسائل نگاه نمی‌کنند. مشکل ما این است که متاسفانه تا پارسال میلاد عبادی‌پور بهترین بازیکن تیم ما بود اما حالا که به دلیل کرونا و مشکلات دیگر به لحاظ بدنی آماده نیست، شد بدترین بازیکن تیم؟ او تمام تلاش خود را می‌کند که به اوج آمادگی برسد اما اگر یک بازی بد بازی کنید، همگی شروع به نقد می‌کنند به جای این‌که روحیه بدهند و حمایت کنند.

 

هدف‌گذاری‌مان روی المپیک است

از همان اول گفته شد که تیم ما دارد برای المپیک آماده می‌شود و نتیجه در تورنمنت لیگ ملت‌ها اولویت نیست، این یعنی کمی صبر نیاز است تا تیم ملی به شرایط خوب برسد؛ اگر المپیک تمام شود و چنین صحبت‌هایی باشد، منطقی و درست است اما هدف‌گذاری ما روی المپیک و نمایش موفق در این تورنمنت است.

 

 

باید با ذهنیت پیروزی مقابل همه تیم‌ها وارد المپیک شویم

چرا فکر می‌کنید ما به لهستان و دیگر تیم‌های قوی در المپیک می‌بازیم؟ مگر ما آن‌ها را قبلا شکست نداده‌ایم؟ ما اگر ایران قوی باشیم و بتوانیم جنگندگی خودمان را داشته باشیم، پیروز می‌شویم و به راحتی هم می‌توانیم رقبا را شکست دهیم. ما باید با این ذهنیت برویم و اگر بخواهیم با ذهنیت این برویم که پیش از شروع مسابقات به ایتالیا و لهستان باخته‌ایم، ما همان ونزوئلا را نمی‌توانیم ببریم. وقتی یک مربی می‌آید به طور مثال می‌گوید شما بازیکنان آن کار را انجام بده اما می‌بیند بازیکن نمی‌تواند آن کار را انجام بدهد، مجبور می‌شود بگوید که من حرفی برای گفتن ندارم و خودتان کاری کنید که خیال‌تان راحت شود.

 

چند بازیکن جدید هم به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند

بازی با آلمان یا استرالیا همه چیز دست به دست هم دادند که اتفاق عجیب رخ بدهد و شکست بخوریم؛ تیم ملی ایران پتانسیلش بسیار بالاتر از این حرف‌هاست و شک نکنید که در المپیک متفاوت خواهیم بود. از شنبه وارد اردو خواهیم شد و تمرینات برای المپیک آغاز می‌شود، اما نمی‌دانم لیست نهایی را کی خواهد داد. فکر می‌کنم از چند بازیکن دیگر هم دعوت کرده‌اند تا عملکرد آن‌ها را هم ببیند و پس از آن، لیست نهایی را خواهند داد.

 

نمی‌توانم قطعی بگویم در المپیک هستم یا خیر

نمی‌توانم تا زمانی که لیست بیاید بگویم قطعا در لیست تیم ملی هستم. مهدی مرندی هم به اردوی تیم ملی دعوت شده، گفته‌اند که دو لیبرو می‌برند اما مثلا شاید در لیست نفرات دریافت‌کننده چهره‌های مانند میرزاجانپور و قائمی اضافه شوند. درباره معنوی‌نژاد نمی‌دانم که او در چه وضعیتی است، چرا که آخرین‌بار به دلیل مصدومیت در اردوی ملی حضور نداشت و در حال حاضر از وضعیت وی اطلاعی ندارم.

منبع: ورزش سه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها