کد خبر : 5255
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون کوتاه نمی‌آیند/اراک و شازند همچنان ناسالم

ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون کوتاه نمی‌آیند/اراک و شازند همچنان ناسالم

 رییس مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای کلانشهر اراک گفت: به دلیل وجود ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون، هوای اراک و شازند مجددا در شرایط ناسالم قرار گرفته است. علیرضا محرابیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت هوای اراک که همچنان در وضعیت ناسالم قراردارد، اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافت شده

ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون کوتاه نمی‌آیند/اراک و شازند همچنان ناسالم

 رییس مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای کلانشهر اراک گفت: به دلیل وجود ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون، هوای اراک و شازند مجددا در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

علیرضا محرابیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت هوای اراک که همچنان در وضعیت ناسالم قراردارد، اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح روز شنبه نهم مردادماه برابر با عدد ۱۶۷ و ناشنگر کیفیت ناسالم هوا برای تمام گروه‌ها بوده است.

وی افزود: شهرستان شازند نیز وضعیتی به مانند شهر اراک دارد به طوری که در ساعت ۹ صبح امروز ایستگاه های سنجش، شاخص کیفیت را عدد ۱۸۷ نشان دادند که حاکی از ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه های سنی بوده است.

محرابیان گفت: آلاینده مسئول ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون هستند که دارای منشاء منطقه ای هستند.

رییس مرکز پای و کنترل کیفیت هوا کلانشهر اراک بیان کرد: شاخص کیفیت هوا در ساعت ۱۱ صبح نیز در اراک عدد ۱۴۶(ناسالم برای گروه های حساس)، شازند ۱۹۱(ناسالم برای تمامی گروه های سنی) را نشان می دهد.

محرابیان با بیان اینکه اراک از ابتدای سال تاکنون ۵۲ روز ناسالم را تجربه کرده است، گفت: تا امروز ۵ روز بسیار ناسالم و ۴۷ روز ناسالم برای گروه های حساس به ثبت رسیده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها