کد خبر : 2965
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

راه اندازی موزه مطبوعات استان مرکزی گرفتار نم دیوار!

راه اندازی موزه مطبوعات استان مرکزی گرفتار نم دیوار!

 رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: محل در نظر گرفته شده برای ایجاد موزه مطبوعات استان مرکزی، درگیر نم دیوار شده است و قبل از راه اندازی آن باید زیرساخت مورد نیاز این موزه تامین و مشکلات زیرساختی آن رفع شود. فرزانه رحمتی دوم مردادماه در گفت و گو با ایسنا،

راه اندازی موزه مطبوعات استان مرکزی گرفتار نم دیوار!

 رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک گفت: محل در نظر گرفته شده برای ایجاد موزه مطبوعات استان مرکزی، درگیر نم دیوار شده است و قبل از راه اندازی آن باید زیرساخت مورد نیاز این موزه تامین و مشکلات زیرساختی آن رفع شود.

فرزانه رحمتی دوم مردادماه در گفت و گو با ایسنا، در خصوص راه اندازی موزه مطبوعات در شهر اراک اظهار کرد: با توجه به موقعیت پیاده راه امیرکبیر، استقبال مردم از این پیاده راه و فضای مناسب موجود، از ابتدای احداث پیاده راه مقرر بود که موزه مطبوعات در فضای زیر این پیاده راه که در گذشته پناهگاه بوده است، راه اندازی شود.

وی با اشاره به بازدید اخیر از این مکان، گفت: متاسفانه این مکان دارای یک مشکل عمده است و به دلیل قرار داشتن قنات در کنار این مکان، بخشی از فضا دچار نم شده که باید اقدامات بازسازی آن انجام گیرد.

رحمتی با بیان اینکه شهرداری منطقه دو موظف شده است که به سرعت برای رفع این مشکل اقدام کند و تعهد بر این است که در کمترین زمان رفع این مشکل انجام گیرد، افزود: مسلما پس از رفع این مشکل باید فضاسازی برای راه اندازی موزه از جمله درب های شیشه ای، تامین تجهیزات لازم جهت تصویری بودن موزه و … انجام گیرد که به هرحال هزینه های خاص خود را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم که راه اندازی این موزه تا قبل از پایان کار شورای پنجم انجام گیرد، بیان کرد: طبق گفته شهرداری رفع مشکل نم دیوار زمان زیادی را به خود اختصاص نمی دهد، اما به هرحال باید امکانات لازم تامین شود و شاید به عمر شورای پنجم نرسد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک تصریح کرد: با توجه به اینکه استقبال بسیار خوبی از پیاده راه امیرکبیر شده است، قرار گرفتن موزه مطبوعات در این نقطه، شاید بهترین انتخاب بوده است، چراکه شهروندان با گذراندن اوقات فراغت و استراحت خود در پیاده راه می توانند از موزه هم بازدید داشته باشند.

وی در خصوص اینکه چرا همزمان با احداث پیاده راه، آماده سازی این موزه انجام نشد، گفت: قطعا باید همین روند دنبال می شد و حتی در زمان احداث پیاده راه نیز راه اندازی موزه نیز مطرح شد تا زیرساخت لازم فراهم شود، اما اقدامی نشد. از همان اول باید شهرداری فکری برای نم دیوار می کرد و امروز نیز باید به نحوی کار دنبال شود که در کنار آسیب نرسیدن به قنات، موزه در آینده بدون هرگونه مشکلی راه اندازی شود.

رحمتی در خصوص تحویل خانه هنرمندان نیز بیان کرد: مشکل فعلی برای تحویل خانه هنرمندان، استقرار یک شرکت تعاونی در ملک است، هر چند که گفته می شود که ملک تحویل شهرداری شده است، اما مسئله اینجاست که هنوز تخلیه نیست.

وی افزود: سرپرست شهرداری تاکید کرده است که در هفته جاری حتما ملک تحویل شهرداری می شود، البته نیاز به مرمت دارد که در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

این عضو شورای پنجم شهر اراک افزود: فضای در نظر گرفته شده برای خانه هنرمندان در خیابان شهید رجایی، بسیار مناسب است و اگر اقدامات و فضاسازی خوبی انجام گیرد، قطعا می توان بهره برداری مناسبی از آن داشت.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها