کد خبر : 5684
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

رفع تصرف میلیاردی از اراضی ملی شهرستان رشت

رفع تصرف میلیاردی از اراضی ملی شهرستان رشت

  رئیس اداره منابع طبیعی رشت، از رفع تصرف ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی زیباکنار خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این زمین را ۳۰ میلیارد تومان برآورد کردند. مهدی پورمیرزایی در گفت وگو با ایسنا، از رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و

رفع تصرف میلیاردی از اراضی ملی شهرستان رشت

  رئیس اداره منابع طبیعی رشت، از رفع تصرف ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی زیباکنار خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این زمین را ۳۰ میلیارد تومان برآورد کردند.

مهدی پورمیرزایی در گفت وگو با ایسنا، از رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت، واحد خمام و خشکبیجار با همکاری نیروی انتظامی زیباکنار، ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی منابع طبیعی را از یک متصرف در منطقه زیباکنار پس گرفتند.

وی با اشاره به رفع تصرف این قطعه زمین ملی با حکم قضایی، افزود: متصرف با محصور کردن زمین و ساخت بنا و آلاچیق، یک مرکز تفریحی برای گردشگران ایجاد کرده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی رشت، با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین مذکور را ۳۰ میلیارد تومان برآورد کردند، گفت: با کمک نیروهای یگان حفاظت کلیه سازه های غیر مجاز در این زمین تخریب شد.

پورمیرزایی، همچنین از دستگیری قاچاقچی حرفه ای حین قطع درخت خبر داد و عنوان کرد: حسب گزارش همیاران طبیعت، این قاچاقچی روز گذشته با یک دستگاه اره موتوری در منطقه لاکان در حال قطع درختان دست کاشت در اراضی ملی بود که توسط نیروهای حفاظتی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

وی به اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق چوب آلات جنگلی در سطح شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: مسدودسازی راه های متصل به جنگل و مناطق قاچاق خیز به منظور تنگ تر کردن عرصه بر قاچاقچیان چوب آلات جنگلی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی رشت، در ادامه از کشف و ضبط حدود دو تن چوب قاچاق از گونه توسکا در منطقه رشت آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: جلب سیار متهم متواری توسط نیروهای حفاظتی و عوامل کلانتری دنبال می شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها