کد خبر : 209108
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

سامسونگ تراشه هایی را از استارتاپ تراشه های هوش مصنوعی Tenstorrent تولید می کند

سامسونگ تراشه هایی را از استارتاپ تراشه های هوش مصنوعی Tenstorrent تولید می کند

به گزارش خبر روز و به نقل از رویترز 2 اکتبر (رویترز) – این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که بازوی قراردادی تولید تراشه سامسونگ، یک مشتری جدید تراشه هوش مصنوعی، یک استارت آپ کانادایی به نام Tenstorrent، انتخاب کرده است. Tenstorrent در میان تعدادی از استارت آپ هایی است که به دنبال به چالش

The logo of Samsung is seen on the top of a Brussels' office of the company in Diegem

به گزارش خبر روز و به نقل از رویترز 2 اکتبر (رویترز) – این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که بازوی قراردادی تولید تراشه سامسونگ، یک مشتری جدید تراشه هوش مصنوعی، یک استارت آپ کانادایی به نام Tenstorrent، انتخاب کرده است.

Tenstorrent در میان تعدادی از استارت آپ هایی است که به دنبال به چالش کشیدن Nvidia (NVDA.O) است که بر بازار تراشه های هوش مصنوعی تسلط دارد. این شرکت تراشه‌ها و دارایی‌های معنوی را برای مراکز داده تولید می‌کند، اما در حال کار بر روی عرضه سایر بازارها مانند خودرو نیز است.

به عنوان بخشی از این قرارداد، Tenstorrent قصد دارد از یکی از فرآیندهای تولید پیشرفته سامسونگ، معروف به 4 نانومتر، برای تولید تراشه ها استفاده کند. محصول Tenstorrent تولید شده توسط سامسونگ یک چیپلت است و به گونه ای طراحی شده است که در کنار سایر چیپلت ها در داخل یک بسته قرار گیرد.

هیچ یک از این شرکت ها ارزش معامله یا مقدار تراشه هایی که قرار است تولید شود را فاش نکرد.

برخی از تراشه های Tenstorrent با فناوری موسوم به RISC-V و معماری نیمه هادی منبع باز ساخته شده اند که با Arm و x86 رقابت می کند که اینتل (INTC.O) و دستگاه های پیشرفته میکرون (AMD.O) از آنها استفاده می کنند.

تراشه ای که سامسونگ تولید خواهد کرد Quasar نام دارد و مبتنی بر فناوری RISC-V نیست.

جیم کلر، مدیرعامل تنستورنت در بیانیه‌ای گفت: تمرکز Tenstorrent بر توسعه محاسبات با کارایی بالا و ارائه این راه‌حل‌ها به مشتریان در سراسر جهان است.

قرارداد تراشه به دنبال سرمایه‌گذاری سامسونگ در Tenstorrent در ماه آگوست به عنوان بخشی از افزایش سرمایه 100 میلیون دلاری که شامل شرکت هیوندای موتور (005380.KS) و سایرین می‌شود، صورت می‌گیرد.

قبل از دور مالی آگوست، Tenstorrent 234.5 میلیون دلار جمع آوری کرده بود و ارزش آن یک میلیارد دلار بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها