کد خبر : 2809
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

شرکت های بزرگ کرمان توان مالی و مراودات خارجی برای واردات واکسن دارند

شرکت های بزرگ کرمان توان مالی و مراودات خارجی برای واردات واکسن دارند

 استاندار کرمان گفت: شرکت های اقتصادی توان مالی و مراودات خارجی برای واردات واکسن دارند و ما در قبال مجوز به آنها، در قالب مسئولیت اجتماعی تصویب خواهیم کرد تا گروه هایی را با نظر دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونای استان برای واکسیناسیون معرفی می کنیم که هم حجم واکسیناسیون بالا می رود و

شرکت های بزرگ کرمان توان مالی و مراودات خارجی برای واردات واکسن دارند

 استاندار کرمان گفت: شرکت های اقتصادی توان مالی و مراودات خارجی برای واردات واکسن دارند و ما در قبال مجوز به آنها، در قالب مسئولیت اجتماعی تصویب خواهیم کرد تا گروه هایی را با نظر دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونای استان برای واکسیناسیون معرفی می کنیم که هم حجم واکسیناسیون بالا می رود و هم گروه هایی از جمله اصحاب رسانه و … واکسینه می شوند.

دکتر”علی زینی وند” امروز دوم مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: همچنان در اوج بحران کرونا در استان هستیم. از تلاش ها و زحمات کادر درمان تشکر می کنیم.

وی بیان کرد: فوتی های کرونایی در موج کنونی اندکی کنترل شده که به دلیل واکسیناسیون است اما همچنان نگران هستیم.

زینی وند با بیان اینکه تعطیلی را در کنترل اوضاع خیلی موثر نمی دانیم، تصریح کرد: به این نتیجه نرسیدیم که تعطیلی اداری موارد کرونا را کمتر می کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه فرماندارن کنترل خوبی در شهرستان ها و در مناطق ییلاقی دارند، بیان کرد: نباید ملاک، تعداد بیماران بستری باشد زیرا اگر بستری موقت را لحاظ کنیم، نشان می دهد وضعیت چقدر بحرانی تر است و مراجعان سرپایی هم کم نشده است لذا خواهش می کنیم مردم مراعات کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها کمک کنند مردم از حقشان در زمینه واکسیناسیون کرونا استفاده کنند، گفت: مجددا برای واردات واکسن توسط شرکت های اقتصادی استان کرمان نامه به وزارت بهداشت می زنیم و تاکید می کنیم کرمان را از دیگر استان ها استثناء کنند با توجه به اینکه در محور درگیری و تعامل با استان هایی قرار داریم که واکسیناسیون ۵۰ ساله های آنها مجاز شده اند.

زینی وند تصریح کرد: شرکت های اقتصادی توان مالی و مراودات خارجی برای واردات واکسن دارند و ما در قبال مجوز به آنها، در قالب مسئولیت اجتماعی تصویب خواهیم کرد تا گروه هایی را با نظر دانشگاه و ستاد کرونای استان برای واکسیناسیون معرفی می کنیم که هم حجم واکسیناسیون بالا می رود و هم گروه هایی از جمله اصحاب رسانه و … واکسینه می شوند.

وی در ادامه با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه ستاد کرونا بیان کرد: اردوگاه افاغنه بردسیر باید دو هفته قرنطینه و برگزاری هر مراسمی در اردوگاه ممنوع شود.

زینی ند درباره فعالیت صنوف مختلف تصریح کرد: فرمانداران مسئول هستند هر صنفی که رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را ندارد، پلمب کنند و هر جایی را که پلمب کنیم، تا پایان کرونا بازگشایی نخواهد شد.

استاندار کرمان تاکید کرد: محدودیت های ورود به آرامستان ها در استان کرمان باید همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” نیز در این جلسه با اشاره به موج کنونی بیماری کرونا در استان کرمان و ابراز نگرانی از وضعیت موجود بیان کرد: پیشنهاد بنده این است به جای افرادی که واجد شرایط واکسیناسیون بوده اما تمایلی به دریافت واکسن ندارند، افراد در گروه های سنی دیگر جایگزین و فراخوان شوند.

وی افزود: شرکت های اقتصادی و معین ها در استان کرمان اعلام آمادگی برای خرید واکسن برای پرسنل خود و گروه های اولویت دار را به صورت رایگان داشته اند اما تاکنون به آنها مجوز داده نشده لذا درخواست داریم ستاد کرونای استان مصوب و با هماهنگی وزارت بهداشت مجوز را دریافت کند و ما نیز آماده پیگیری هستیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه اعلام شد: اجازه واردات واکسن به وزارت بهداشت داده شده و مجوز را شخص وزیر یا سازمان غذا و دارو می دهد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها