کد خبر : 3853
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

شهرهای قرمز رنگ به چهار شهرستان ارتقا یافت

شهرهای قرمز رنگ به چهار شهرستان ارتقا یافت

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تعداد شهرهای با رنگ قرمز در استان اردبیل به چهار شهر ارتقا یافت. شهرام حبیب‌زاده سوم مرداد ماه در جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: علاوه بر اردبیل که از هفته گذشته وارد رنگ قرمز کرونایی شده بود، شهرهای مشگین‌شهر، خلخال و گرمی نیز به

شهرهای قرمز رنگ به چهار شهرستان ارتقا یافت

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تعداد شهرهای با رنگ قرمز در استان اردبیل به چهار شهر ارتقا یافت.

شهرام حبیب‌زاده سوم مرداد ماه در جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: علاوه بر اردبیل که از هفته گذشته وارد رنگ قرمز کرونایی شده بود، شهرهای مشگین‌شهر، خلخال و گرمی نیز به مجموع این شهرها افزوده شد.

وی به افزایش تعداد بیماران کرونایی تا 351 نفر در سطح استان اشاره کرد و گفت: به شکل کامل تمامی مناطق استان اردبیل وارد موج پنجم کرونا شدند در حالی که میزان استفاده ماسک در این استان به کمتر از 40 درصد رسیده و پروتکل‌های بهداشتی مورد غفلت و بی‌توجهی مردم قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: چنانچه در کنترل موج پنجم موفق عمل نکرده و زدن ماسک را به 90 درصد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به شرایط مطلوبی نرسانیم، وضعیت قرمز کرونایی تا مهرماه در استان اردبیل ادامه پیدا می‌کند.

حبیب‌زاده به شرایط حاد کرونایی و تشدید موج دلتا اشاره کرد و افزود: بر اساس اعلام همکاران بیمارستان امام و اورژانس این بیمارستان میزان مراجعین به اورژانس در چند روز اخیر 10 برابر افزایش یافته است.

وی به علایم دلتا کرونا اشاره کرد و ادامه داد: علایم این ویروس شبیه سرماخوردگی است و افرادی که با آب ریزش بینی و همچنین بدن درد، سردرد و کوفتگی اعضای بدن روبه‌رو هستند، باید به سرعت آزمایش پی.سی.آر داده و در جریان ابتلای خود به ویروس دلتا قرار گیرند.

حبیب‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همکاران ما هم در مراکز 16 ساعته و هم در اورژانس بیمارستان امام آمادگی ارائه خدمات سریعتر را دارند و واحدهای بستری، آی.سی.یو، آزمایشگاه، سی.تی.اسکن و سایر بخش‌ها 24 ساعته در خدمت هموطنان هستند تا به محض مراجعه و اعلام علایم اولیه تست کرونا را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در صورت ترس هموطنان در حضور در بیمارستان و تشدید بیماری با رعایت الزامات قرنطینه خانگی می‌توانند در منزل نیز مورد مراقبت قرار گیرند.

حبیب‌زاده بیان کرد: نباید مراجعه به موقع به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به تأخیر انداخت چرا که در بسیاری از موارد تشدید ویروس به تنگی نفس و گرفتگی ریه و درگیری آن منجر می‌شود که خطرناک بودن ویروس دلتا نیز از عوامل دیگر آسیب‌آفرین در این بخش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در کنار جلوگیری از تأخیر در تشخیص و درمان بیماری، ضروری است فرآیند بستری و مداوا نیز به صورت دقیق مورد رصد قرار گیرد تا خطری متوجه هموطنان نشود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها