کد خبر : 5626
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

طغیان کرونای عصیان‌گر در زنجان

طغیان کرونای عصیان‌گر در زنجان

  رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: ویروس کرونا در همه نقاط استان جولان می‌دهد و حالت طغیانی خود را با بستری شدن ۸۱ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های زنجان آغاز کرده است. پرویز قزلباش ظهر امروز (۱۰ مردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن

طغیان کرونای عصیان‌گر در زنجان

  رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: ویروس کرونا در همه نقاط استان جولان می‌دهد و حالت طغیانی خود را با بستری شدن ۸۱ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های زنجان آغاز کرده است.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۱۰ مردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با روند بیماری کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: روند سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا صعودی بوده و در روزهای آتی شاهد تندتر شدن شیب صعودی بستری‌ها در استان خواهیم بود.

وی از بستری شدن ۸۱ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان زنجان خبر داد و افزود: روز گذشته شاهد افزایش بیماران بستری کرونا در بیمارستان‌ها بودیم؛ در حالی که در روزهای گذشته روزانه ۵۱ بیمار بستری می‌شدند که این افزایش نشان‌دهنده آغاز پیک پنجم کرونا در استان است.

این مسئول با بیان اینکه در پیک پنجم بیماری کرونا نگران رسوب بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان هستیم، تصریح کرد: اصلی‌ترین نگرانی موجود افزایش تعداد بیماران بستری ک تعطیل شدن سایر خدمات تخصصی به بیماران است، زیرا آسیب جدی به سیستم سلامت و بیماران وارد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به عادی‌سازی‌ و عادی‌انگاری بیماری کرونا در جامعه، گفت: متاسفانه عادی‌انگاری بیماری کرونا، آسیب جبران‌ناپذیری خواهد داشت و سیستم سلامت را دچار چالش‌های بسیار جدی خواهد کرد.

قزلباش با بیان اینکه ویروس کرونا در همه نقاط استان زنجان جولان می‌دهد و حالت طغیانی خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: متاسفانه به طور میانگین کرونا روزانه جان یک الی یک و نیم نفر را می‌گیرد.

وی از روند افزایشی بیماری کرونا در شهرستان‌های زنجان، طارم، سلطانیه، خدابنده و خرم‌دره خبر داد و افزود: روند بیماری کرونا در شهرستان ماه‌نشان با شیب تندی در حال افزایش بوده و شهرستان ایجرود در مسیر افزایش قرار دارد و در شهرستان ابهر نیز شاهد روند پایدار و رو به افزایش هستیم که موضوع نیاز به توجه جدی دارد.

این مسئول در رابطه با درصد پوشش واکسیناسیون گروه‌های سنی هدف، تصریح کرد: گروه سنی ۸۰ سال و بالاتر ۷۹ درصد، گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال ۸۲ درصد، گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال ۸۴ درصد، گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال ۸۰ درصد، گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال ۶۸ درصد، گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال ۴۹ درصد واکسن کرونا دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به افزایش مثبت شدن تست‌های پی‌.سی‌.آر و سریع در اکثر شهرستان‌های استان زنجان، خاطرنشان کرد: اکنون شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خدابنده و طارم در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها