کد خبر : 2532
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸

عالمانه و آگاهانه بودن لازمه امر به معروف و نهی از منکر

عالمانه و آگاهانه بودن لازمه امر به معروف و نهی از منکر

امام‌جمعه ابهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید هوشیارانه، آگاهانه و عالمانه باشد. حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز (یکم مردادماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر، با اشاره به سال‌روز اقامه نماز جمعه، عنوان کرد: امسال گرامیداشت این ایام با شعار همیشه مردمی _ همیشه انقلابی همراه است. وی با بیان

عالمانه و آگاهانه بودن لازمه امر به معروف و نهی از منکر

امام‌جمعه ابهر گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید هوشیارانه، آگاهانه و عالمانه باشد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز (یکم مردادماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر، با اشاره به سال‌روز اقامه نماز جمعه، عنوان کرد: امسال گرامیداشت این ایام با شعار همیشه مردمی _ همیشه انقلابی همراه است.

وی با بیان اینکه اسلام به سه اجتماع بزرگ، شامل اجتماعات روزانه که در نماز جماعت حاصل می‌شود، اجتماع هفتگی که مراسم نماز جمعه است و اجتماع بزرگ حج که سالی یک‌بار در کنار خانه خدا انجام می‌شود اهمیت زیادی قائل است، تصریح کرد: در این میان، نقش نمازجمعه به دلیل خطبه محوری‌اش بسیار مهم است.

امام جمعه ابهر، در ادامه به فرارسیدن دهه ولایت اشاره کرد و افزود: دهه ولایت برای ما درس‌ها و پیام‌هایی دارد که یکی از مهم‌ترین پیام‌ها این است که جدایی از اهل بیت (ع) خسران را در بر خواهد داشت که به این موضوع در حدیث ثقلین به خوبی اشاره شده است.

رحیمی، با توضیح این مطلب که از احادیث معروف و مشهود دیگر که عقلای دین اسلام از پیامبر اکرم (ص) در فضیلت اهل‌بیت نقل کرده‌اند حدیث سفینه است، گفت: تشبیه اهل بیت (ع) به چنان کشتی در چنین شرایط، بسیار پر معنی است که حقائق زیادی را می‌تواند به ما بیاموزد که مهم‌ترین آن، تمسک به اهل بیت (ع) برای عبور از طوفان‌هاست.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین نکته‌ای که در اعیاد مطرح است این است که، اسلام بر اساس آن حق محوری، میلاد هیچ شخصی را عید معرفی نکرده است، اضافه کرد: روزی رسما عید است که عده‌ای مامور شوند این ستون دین را نگه دارند.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: هر وقت انسان مسئولیتی داشت و از عهده آن مسئولیت به خوبی برآمده و رجوع به اصل خویشتن کرد، آن روز عید است. بر همین اساس همه ما وظیفه داریم در مورد ستون عبادی و سیاسی دین حساس باشیم و در فکر محافظت ونگهداری از این ستون الهی باشیم.

وی، با یادآوری اینکه یکی از مهم‌ترین ستون عبادی دین اسلام، مسئله نماز، قرآن و ولایت‌مداری است، متذکر شد: همه باید تلاش کنند جامعه از ناهنجاری‌ها به دور باشد و هیچ موقع مقصرسازی نکنیم؛ هم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود را عالمانه و آگاهانه و هوشیارانه انجام بدهیم و از همه مسئولان مربوطه عالمانه و هوشیارانه مطالبه کنیم.

رحیمی، با تاکید بر اینکه مردم ستون سیاسی دین هستند، پس باید در فکر حل گرفتاری‌های آنان باشیم، یادآور شد: بیکاری، گرانی، تورم، نبود مسکن، فراهم نبودن مقدمات ازدواج، جز آفت‌های این ستون است که در راستای رفع آن همه باید تلاش کنند.

وی با توضیح این مطلب که اگر ما معروفات را تقویت نکنیم طبیعی است که منکراتی مثل سگ‌گردانی، موادمخدر، مصرف مشروبات، رانت‌خواری و رشوه و امثال آن رنگ خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبه‌ها باید این باشد که معروفات را همه تقویت کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها