کد خبر : 5575
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶

عزیزی: جهاددانشگاهی اهداف بلندی را دنبال کرده است

عزیزی: جهاددانشگاهی اهداف بلندی را دنبال کرده است

  نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، جهاددانشگاهی را یکی از نهادهای برآمده از متن انقلاب اسلامی دانست که طی ۴ دهه فعالیت، اهداف بلند و عظیمی را دنبال کرده است. ابراهیم عزیزی شنبه ۹ مرداد در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک چهل و یکمین سال تشکیل جهاددانشگاهی، تاکید کرد:

عزیزی: جهاددانشگاهی اهداف بلندی را دنبال کرده است

  نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، جهاددانشگاهی را یکی از نهادهای برآمده از متن انقلاب اسلامی دانست که طی ۴ دهه فعالیت، اهداف بلند و عظیمی را دنبال کرده است.

ابراهیم عزیزی شنبه ۹ مرداد در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک چهل و یکمین سال تشکیل جهاددانشگاهی، تاکید کرد: جهاددانشگاهی  با رویکرد حاکم کردن روحیه و تفکر و مدیریت جهادی در دانشگاه‌ها و ساختار علمی و فناوری کشور ایجاد شد.

وی با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی این توان را دارد که به اهداف بلندتری دست یابد، خاطرنشان کرد: اساساً در کشوری که بر پایه یک ایدئولوژی اعتقادی و اسلامی برپا شده است، باید مدیریت درون کشور هم مبتنی بر رفتار و فرهنگ جهادی باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: تا زمانی که مدیریت و ساختارهای اجرایی ما بر اساس رویکرد جهادی نباشد، یقیناً نمی‌توانیم به همه اهداف انقلاب اسلامی دست یابیم.

عزیزی با بیان اینکه تجربه ۴۳ ساله انقلاب اسلامی حکایت از نقش و اهمیت و جایگاه رفتار و مدیریت فرهنگ جهادی دارد، گفت: یکی از نهادهایی که در بدو انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل تشکیل شد، جهاددانشگاهی بود که با رویکرد حاکم کردن روحیه، تفکر و مدیریت جهادی در محیط دانشگاهی و ساختار علمی و فناوری ایران اسلامی تاسیس شد.

عزیزی با بیان اینکه، جهاددانشگاهی اهداف بلند و باعظمتی را برای خود ترسیم و رسیدن به آنها را دنبال کرده است، یادآور شد که از نظر او و با توجه به توان بالقوه موجود در جهاددانشگاهی، هنوز راه‌های نرفته‌ای در مسیر رسیدن به اهداف متعالی این نهاد و نظام اسلامی، وجود دارد.

او خاطرنشان کرد که باید تلاش کرده با استفاده از توان جهاددانشگاهی، بیش از گذشته فرصت‌های جهادی را بر مدیریت، فضا و رفتارهای دانشگاهی حاکم کنیم و بتوانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت اهداف بلند انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم.

عزیزی با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید دست‌آوردها و اقدامات جهاددانشگاهی را نادیده گرفت، گفت: اعتقاد دارم که باید برای استفاده از همه ظرفیت‌های این نهاد استفاده و زمینه نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی را در حوزه‌های علم، فناوری، فرهنگ، رسانه و بخش‌های ایدئولوژی حاکم بر جامعه اسلامی تاثیرگذارتر کرد.

این نماینده مجلس، ضمن پاسداشت اقدامات علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی انجام شده توسط جهاددانشگاهی، ابراز امیدواری کرد که این نهاد توجه خود را به راه‌های نرفته معطوف کند تا در آینده شاهد تاثیرگذاری مطلوبتر در عرصه‌های مختلف باشیم.

او در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس در حمایت از جهاددانشگاهی به رهبر معظم انقلاب که از طرح‌های فناورانه این نهاد حمایت ویژه می‌کنند، اقتدا خواهد کرد؟ گفت: طبیعی است که مجلس هم اهداف این بخش را پشتیبانی و حمایت کند البته لازمه آن حضور فعال‌تر مدیران و مسئولان جهاددانشگاهی در مجلس است. به حتم تعامل بیشتر این نهاد با قوه مقننه، امکان تحقق اهداف بلندتری را فراهم خواهد کرد.

عزیز گفت: طرح‌های فناورانه از مباحث مد نظر مقام معظم رهبریست که به تاسی از ایشان، همه مسئولان و دستگاه‌های مسئول باید با همه توان از آن در مسیر توسعه و پیشرفت حمایت کنند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها