کد خبر : 3045
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

فلسطین: انفعال بین المللی مجوزی برای جنایات اسرائیل است

فلسطین: انفعال بین المللی مجوزی برای جنایات اسرائیل است

سفیر دائم فلسطین در سازمان ملل گفت که عدم بازخواست اسرائیل بابت نقض قوانین بین المللی از جمله منشور سازمان ملل، کنوانسیون چهارم ژنو و قطعنامه‌های سازمان ملل به این رژیم اجازه داده که بدون هیچ عواقبی از قطعنامه‌های شورای امنیت و خواست جامعه جهانی سرپیچی کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما،

فلسطین: انفعال بین المللی مجوزی برای جنایات اسرائیل است

سفیر دائم فلسطین در سازمان ملل گفت که عدم بازخواست اسرائیل بابت نقض قوانین بین المللی از جمله منشور سازمان ملل، کنوانسیون چهارم ژنو و قطعنامه‌های سازمان ملل به این رژیم اجازه داده که بدون هیچ عواقبی از قطعنامه‌های شورای امنیت و خواست جامعه جهانی سرپیچی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل در نامه‌های مشابهی که در مورد وخیم تر شدن اوضاع در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی به دبیرکل سازمان ملل متح ، رئیس دوره‌ای شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال کرد بر اهمیت پاسخگویی و استفاده از همه مکانیسم‌ها و توانایی‌های دیپلماتیک، سیاسی و قانونی موجود برای ادعای حقوق بین الملل به عنوان منبع اقتدار در مسئله فلسطین تأکید کرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه دهه‌ها انفعال بین المللی به اسرائیل مجوز داده آنچه دوست دارد، انجام دهد، حتی ارتکاب جنایات جنگی بدون این که از عواقب آن هراسی داشته باشد، بر لزوم تبدیل اظهارات و مواضع به اقدامات عملی تأکید کرد.

منصور با اشاره به اینکه در دوره اخیر جهان شاهد افزایش قابل توجه خشونت از سوی شهرک نشینان ، تخریب خانه‌ها، آوارگی اجباری، دستگیری و کشتار غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان بوده، خاطرنشان کرد: اسرائیل به طور آشکار از مشغله جامعه جهانی برای مبارزه با اپیدمی به عنوان فرصتی برای جنایات بیشتر استفاده می‌کند.

وی اظهار داشت که اسرائیل اقدامات سرکوبگرانه خود علیه غیرنظامیان فلسطینی را از جمله کمپین‌های دستگیری، حملات سیستماتیک و خشونت علیه جامعه مدنی فلسطین و ارعاب مدافعان حقوق بشر با نادیده گرفتن وضعیت اضطراری که به دلیل شیوع همه گیر در کرانه باختری اشغالی برقرار است ادامه می‌دهد و به نقض شدید کنوانسیون های بین المللی و قوانین بشردوستانه می‌پردازد.

این مسئول فلسطینی در نامه‌های خود ، با اشاره به مرگ “عبده التعیمی” ، فلسطینی ، ۴۳ ساله ، پس از دستگیری توسط نیروهای اشغالگر به رفتار غیرانسانی با زندانیان در زندان های اشغالگر اسرائیل ، از جمله شکنجه های جسمی و روحی ، اشاره کرد.

منصور همچنین پرونده خالده جرار، نماینده سابق شورای قانونگذاری فلسطین، که از ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ بدون محاکمه یا اتهام بازداشت شده است را برجسته کرد و خاطرنشان کرد: اسرائیل علی رغم تماس های مکرر دولت و گروه‌های حقوق بشری، از حضور جرار در مراسم تشییع جنازه دختر کوچکش سها جلوگیری کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها