کد خبر : 5888
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵

قزوینی‌ها به دنبال تزریق واکسن برکت هستند

قزوینی‌ها به دنبال تزریق واکسن برکت هستند

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: استقبال قزوینی‌ها از واکسیناسیون بسیار خوب است و در این میان میل به تزریق واکسن ایرانی برکت بیشتر است و افراد خواهان تزریق برکت هستند. پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که یکشنبه ۱۰ مرداد در سالن استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: ما هنوز در

قزوینی‌ها به دنبال تزریق واکسن برکت هستند

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: استقبال قزوینی‌ها از واکسیناسیون بسیار خوب است و در این میان میل به تزریق واکسن ایرانی برکت بیشتر است و افراد خواهان تزریق برکت هستند.

پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که یکشنبه ۱۰ مرداد در سالن استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: ما هنوز در دامنه پیک پنجم قرار داریم و به قله نرسیده‌ایم اما تعداد بیماران برابر با زمانی است که در قله پیک چهارم قرار داشتیم.

وی افزود: هفته بسیار سختی در استان داریم و امیدوارم با نیروی انسانی موجود و با همکاری از سپاه و سایر مراکز بتوانیم از این پیک عبور کنیم، در حال حاضر رفت و آمدها و مراودات در استان قزوین افزایش پیدا کرده است چرا که اغلب پدر و مادرها واکسن دریافت کرده‌اند و مردم تصور می‌کند که با دریافت یک دز واکسن ایمن ایجاد می‌شود و همین امر باعث می‌شود رعایت پروتکل‌ها کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در حال حاضر سن افرادی که در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا بستری می‌شوند کاهش پیدا کرده است و شاهد بستری شدن افراد در سنین جوانی هستیم همین امر باعث ایجاد نگرانی برای ما شده است، افرادی که واکسن زده‌اند نیز دیگر پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و بدون ماسک در جامعه حاضر می‌شوند.

وی تاکید کرد:مرگ و میر در استان ما با کاهش روبه‌رو شده است و میزان فوتی‌ها نسبت به پیک‌ چهارم کرونا کمتر است، این موضوع نیز به واکسیناسیون برمی‌گردد، همچنین کمک‌های کادر درمان و اکسیژن‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد در کاهش مرگ بر اثر کرونا تاثیرگذار بوده است.

نامدار یادآور شد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به زیر ۳۹ درصد رسیده است،  در حوزه استقبال از واکسیناسیون ۸۰ درصد از استان‌های دیگر جلوتر هستیم، استان قزوین از نظر استقبال واکسیناسیون  بسیار خوب است و در این میان میل به تزریق واکسن ایرانی برکت بیشتر است و افراد خواهان تزریق برکت هستند.

وی اظهار کرد: امیدواریم که روزی یک درصد جمعیت را واکسینه کنیم و از مهرماه واکسیناسیون همه گروه‌های سنی در دستور کار قرار بگیرد و بتوانیم همه اساتید و دانشجویان را نیز واکسینه کنیم.

جوانان بیشترین قربانی کرونای دلتا

علی فخار سلیمانی جانشین ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: آخرین آمار بیماران بستری در استان قزوین ۵۸۱ نفر است از این تعداد ۱۱۹ نفر در بخش آی سی یو بستری، ۳۱ نفر بدحال و متصل به دستگاه ونتیلاتور و  سه نفر در انتظار آی سی یو هستند،  در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر بر اثر ابتلا جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۲۲ نفر از قزوین، ۸۸ نفر از البرز، ۵۷ نفر از تاکستان، ۴۷ نفر از بوئین زهرا، ۳۸ نفر از  آبیک و ۷ نفر از آوج در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین ۲۲ نفر از کرج، اشتهارد، تهران و نظرآباد در استان قزوین بستری هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

سلیمانی یادآور شد:  هفته‌های گذشته ما روزهای بدون فوتی را پشت سر گذاشتیم و طی چند روز اخیر روزانه بین ۳ تا ۶ فوتی داریم که برخی از آن‌ها زیر ۴۰ سال هستند که خاصیت ویروس با سویه دلتا است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ پلمب و ۵ معرفی به دستگاه قضایی داشتیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: درصد فوت نسبت به کل مبتلایان ۲ و ۶ دهم است که بیشترین میزان فوت در آوج با ۵ درصد بوده است، همچنین  بیماران سرپایی برخلاف پیک‌های قبلی افزایش پیدا نکرده است از طرفی تعداد بستری افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنان بیشترین تعداد فوتی‌ها مربوط به افراد بالای ۷۰ سال هستند که این میزان در زنان بیشتر است، همچنان خانم‌های خانه‌دار بیشترین ابتلا را دارند و بعد از آن‌ها کارمند شرکت‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان و شغل آزاد  بیشترین میزان ابتلا را دارند.

سلیمانی یادآور شد: ارتباط با فرد دارای کرونا مثبت، حضور در بازار و مراکز خرید، حضور در بانک‌ها نیز بیشترین عامل ابتلا به کرونا هستند، همچنین بعد از تعطیلات سابقه سفر بیشترین علت ابتلا به کرونا محسوب می‌شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها