کد خبر : 7375
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰

مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های باشت

مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های باشت

   مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های شهرستان باشت خبر داد. غلامحسین حکمتیان اصل در بازدید از نحوه محلول پاشی درختان بلوط شهرستان باشت، افزود: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی در پی جنگل های بلوط زاگرس دچار خسارت از آفت

مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های باشت

   مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های شهرستان باشت خبر داد.

غلامحسین حکمتیان اصل در بازدید از نحوه محلول پاشی درختان بلوط شهرستان باشت، افزود: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی در پی جنگل های بلوط زاگرس دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.
وی تصریح کرد: ۱۲ دستگاه تراکتور تانکردار عملیات زمینی مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در شهرستان باشت را بر عهده دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT است.
حکمتیان اصل ادامه داد: در جنگل‌های این مناطق دچار خسارت آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط از روش محلول‌پاشی استفاده می‌شود که سازگار با محیط زیست است و ضرر و زیان برای موجودات و محیط زیست ندارد.
وی با تاکید بر اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط منطقه باشت است، عنوان کرد: امسال درختان بلوط منطقه چهار راه گشین، تلخاب بیدک، تلخاب میرعلی بخش، پنبه‌ زار، نارگ موسی، تلچگاه، آبدگاه، ملیتم و کوه دهک دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مبارزه تا مرداد ماه امسال ادامه دارد و در حال حاضر با محلول پاشی تا حدودی از پیشروی این بیماری به خوبی جلوگیری شده است.
حکمتیان اصل در پایان از رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به خاطر تخصیص اعتبارات لازم در خصوص محلول پاشی درختان بلوط زاگرس تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه این بازدید رئیس گروه گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشور، گفت: آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های منطقه باشت در کهگیلویه و بویراحمد را درگیر کرده است.
رجبی با اشاره به اینکه پس از انجام مطالعات و پایش و شناسایی مناطق آلوده، چگونگی مقابله با آفت و کنترل بیماری به خوبی انجام گرفته، افزود: در جنگل‌های مناطق مبتلا شده به آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط از روش محلول‌پاشی استفاده شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس گروه گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشور، مدیرکل و معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر کارشناسان از نحوه محلول پاشی درختان بلوط شهرستان باشت بازدید کردند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها