کد خبر : 1571
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱:۲۰

مستمری ناکافی یاری جویان و غول تورم

مستمری ناکافی یاری جویان و غول تورم

افراد کم برخوردار بدون شک یکی از مهم‌ترین اقشار جامعه هستند که نه تنها باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود بلکه باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای اشتغال، توانمندسازی و خوداتکایی آن‌ها صورت گیرد. متاسفانه سال‌هاست که از توجه لازم و درست به آن‌هایی که به دلایل مختلفی از جمله از دست دادن سرپرست و نان‌آور خانواده

افراد کم برخوردار بدون شک یکی از مهم‌ترین اقشار جامعه هستند که نه تنها باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود بلکه باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای اشتغال، توانمندسازی و خوداتکایی آن‌ها صورت گیرد.

متاسفانه سال‌هاست که از توجه لازم و درست به آن‌هایی که به دلایل مختلفی از جمله از دست دادن سرپرست و نان‌آور خانواده خود یا رخ دادن اتفاقی ناگوار و به دنبال آن ناتوانی و بیماری اسیر مشکلات بی شمار جاده پر پیچ و خم زندگی شده‌اند غفلت شده است.

حالا با از راه رسیدن غول تورم و گرانی‌هایی که بیداد می‌کند بار سنگینی بر دوش آن‌ها افتاده و گرفتاری‌هایشان چند برابر شده است.

البته در تمام این سال‌ها نهاد‌های حمایتی و مراکز نیکوکاری طرح‌هایی را برای حل مشکلات و ارتقاء سطح زندگی یاری خواهان اجرا کرده‌اند که کمک فراوانی به آن‌ها کرده، اما هیچ وقت کافی نبوده است.

مشکلات اقتصادی سر دراز دارد

در شرایطی که قیمت همه‌ی اجناس از مواد غذایی و بهداشتی گرفته تا دارو و هزینه‌های درمانی سر به فلک کشیده می‌توان گفت مقدار مستمری که مددجویان دریافت می‌کنند در برابر این هزینه‌ها تنها آب باریکه‌ای برای گذران یک زندگی با امکانات حداقلی است.

هرچند که مبلغ مستمری‌های دریافتی مددجویان با توجه به تعداد اعضای خانواده کاملا متفاوت است اینکه فقط یک نفر باشی یا پنج نفر یا با توجه به مشکلات مختلف یاری خواهان میزان مستمری‌ها فرق می‌کند و بالا و پایین می‌شود.

میزان مستمری که مددجویان تک نفره در ماه دریافت می‌کنند در حدود ۳۰۰ هزار تومان است یا اندکی بیش‌تر است یعنی اگر ۳۰ روز یک ماه را در نظر بگیرید می‌شود روزی هزار تومان که مبلغ بسیار کمی در برابر گرانی‌های روز افزون است.

این هزینه‌های بالای زندگی همه برای یک شرایط عادی است یعنی اگر یک مشکل اضافه بر سازمانی مانند بیماری، حادثه یا هرچیزی اتفاق بیفتد مددجویان دچار آسیب‌های زیادی می‌شوند.

مجید باجلان معاون اداری مالی کمیته امداد با اشاره به میزان مستمری ماهانه به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، بیان کرد: یکی از اقدامات مهم کمیته امداد پرداخت مستمری ماهانه به خانواده‌های تحت پوشش است.

معاون اداری مالی کمیته امداد ادامه داد: در پایان ماه به سرپرست خانوار‌های دو میلیون و دویست هزار نفر افراد تحت حمایت رقمی پرداخت می‌شود که نسبت به سال گذشته این مستمری حدود ۶۷ درصد افزایش داشته است.

باجلان افزود: به خانواده‌های تک نفره ماهانه ۳۵۰ هزارتومان، دونفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفر به بالا ماهانه یک میلیون و صد هزار تومان پرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: این پرداختی قبل از اتمام هر ماه پرداخت می‌شود. بالغ بر ۱۱۵۰ میلیارد تومان هزینه این پرداخت‌های ماهانه است. علاوه بر این‌ها حدود ۱۲۰ خدمت به عزیزان مددجو مثل درمان، مسکن، توانمندسازی خانواده و … ارائه می‌شود.

با افزایش مستمری افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، کمک به توانمندسازی، برنامه‌ریزی برای اشتغال، اهدای تسهیلات کافی و حمایت همه جانبه از آن‌ها می‌تواند باری از دوششان برداشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها