کد خبر : 2828
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

مشهد، میزبان بیست و سومین سمینار دانشجویان داروسازی ایران

مشهد، میزبان بیست و سومین سمینار دانشجویان داروسازی ایران

 بیست و سومین سمینار دانشجویان داروسازی ایران، آبان ماه امسال به میزبانی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود. سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور، بزرگترین سمینار مستقل دانشجویی کشور است که مشابه آن در هیچ یک از گروه‌های دانشجویی پزشکی و غیر پزشکی کشور سابقه اجرایی نداشته و تمامی مراحل آن توسط دانشجویان و

مشهد، میزبان بیست و سومین سمینار دانشجویان داروسازی ایران

 بیست و سومین سمینار دانشجویان داروسازی ایران، آبان ماه امسال به میزبانی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور، بزرگترین سمینار مستقل دانشجویی کشور است که مشابه آن در هیچ یک از گروه‌های دانشجویی پزشکی و غیر پزشکی کشور سابقه اجرایی نداشته و تمامی مراحل آن توسط دانشجویان و دستیاران تخصصی داروسازی در دو حوزه صنفی با محوریت «آموزش در داروسازی،آینده شغل داروسازان،داروسازی و سلامت عمومی،حقوق و اخلاق در عرصه داروسازی، نقش داروساز و مراقبت‌های دارویی در بیمارستان» و حوزه علمی با طرح و بررسی موضوعاتی در زمینه گرایش‌های مختلف داروسازی مانند «فارماکوگنوزی، شیمی دارویی،فارماسیوتیکس،داروسازی سنتی، داروسازی بالینی، نانوفناوری دارویی، داروسازی هسته‌ای و…» اجرایی می‌شود.

دکتر هومن حاتمی، دبیر بیست و سومین سمینار دانشجویان داروسازی ایران اظهار کرد: این سمینار به واسطه ماهیت صنفی و علمی خود، یکی از بهترین جایگاه‌های معرفی دستاوردهای علمی و پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان داروسازی بوده و دستاوردهای صنفی آن، همواره راه‌گشا و کمک‌کننده به سیاست‌گذاران حوزه دارویی کشور بوده‌است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این سمینار، احیای مجدد فعالیت‌های فراموش‌شده دانشجویی در طی کروناست و سعی داریم با شناسایی مشکلات نظام دارویی، ارایه راهکارها و پیشنهادها و ایجاد فرصت‌های مناسب و بهره‌گیری از آن، دانشجویان به این باور برسند که در حوزه‌های مختلف مهارت‌هایی را فرا گرفته تا بتوانند درآینده با ارایه ایده‌های سیاسی و مدیریتی مطلوب، صنعت داروسازی را در همه زمینه‌ها توسعه دهند.

حاتمی تصریح کرد: این سمینار ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه سال جاری و به میزبانی دانشکده داروسازی مشهد با حضور جمع کثیری از اساتید و متخصصان حوزه  علوم دارویی، دانشجویان داروسازی و شرکت‌های مرتبط در حوزه داروسازی برگزار خواهدشد. علاقه مندان می‌توانند به منظور دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی این سمینار به نشانی IPSS.IR مراجعه نمایند.

ایده برگزاری این سمینار برای نخستین بار توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده داروسازی تبریز در سال ۱۳۷۲ مطرح شد و از آن پس هرساله برگزاری آن برعهده یکی از دانشکده‌های داروسازی کشور است. دانشکده داروسازی مشهد که خود سابقه برگزاری دوره دوم و دهم سمینار را در کارنامه دارد پس از دریافت میزبانی دوره بیست و سوم از اسفند ۱۳۹۹ با طرح ریزی، پیش‌بینی‌ها و رایزنی‌های متعدد با اساتید، نخبگان و شرکت‌های فعال در حوزه دارویی، مقدمات برگزاری بهینه این سمینار را آماده کرده‌است.

برگزاری مدرسه اقتصاد و مدیریت دارو به همراه چپتر دانشجویی ایسپور «The Professional Society for Health Economics and Outcomes Research»، آغاز فراخوان دریافت مقالات علمی و صنفی، برگزاری سلسله نشست‌های آگاهی‌بخشی در زمینه صنفی، حمایت گسترده از آیین‌نامه جدید تاسیس داروخانه‌ها از جمله اقدامات این سمینار محسوب می‌شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها