کد خبر : 5381
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

مهرزمان از نامهربانی‌های روزگار گله داشت

مهرزمان از نامهربانی‌های روزگار گله داشت

مراسم تشییع پیکر استاد فقید نگارگری ـ مهرزمان فخارمنفرد ـ روز شنبه (نهم مرداد ماه) با حضور خانواده او و جمعی از هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، در این مراسم مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، نیکنام حسینی‌پور مدیر عامل موسسه

مهرزمان از نامهربانی‌های روزگار گله داشت

مراسم تشییع پیکر استاد فقید نگارگری ـ مهرزمان فخارمنفرد ـ روز شنبه (نهم مرداد ماه) با حضور خانواده او و جمعی از هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، در این مراسم مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، نیکنام حسینی‌پور مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و سید عباس عظیمی رئیس مجموعه فرهنگی برج آزادی نیز حضور داشتند.

نیکنام حسینی‌پور ضمن عرض تسلیت به جامعه هنرمندان پیشکسوت و خانواده مرحوم فخارمنفرد گفت: از شمار دو چشم یک تن کم/وز شمارخرد هزاران بیش. غم از دست دادن بانوی هنرمند و هنرآفرین غم بزرگی است. او که همواره در دنیای هنر پر تلاش بود و امیدوار در مسیر اعتلای هنر نگارگری گام برمی‌داشت.

حسینی‌پور در ادامه صحبت‌هایش به ویژگی‌های شاخص فخارمنفرد اشاره کرد و گفت: ایشان مناعت طبع عجیبی داشت و همیشه دغدغه اهالی هنر را داشت. در این مدت که در خدمت اهالی هنر هستم پیگیر مسایل و مشکلات چندین هنرمند بود و حتی حال خانواده هنرمندان فوت شده را می‌پرسید و خودش به من می‌گفت خداوند بعضی از مسوولیت‌ها را به او داده که نمی‌تواند از زیر بارش شانه خالی کند.

حسینی‌پور ادامه داد: استاد فخارمنفرد به هنرش عشق می‌ورزید و دغدغه‌مند بود که هنرهای اصیل ایرانی اسلامی در حال فراموشی هستند و ذائقه‌ها تنزل پیدا کرده‌اند. تابلوی معراجش و تابلوهای گل ومرغش میراث ماندگار آن زنده‌یاد هستند و قطعا فرزند عزیزش آقا شاهین خوب میراث داری خواهد بود که از هنر مادرش میراث‌بانی کند. حفظ و نگهداری این آثار که متعلق به یک دوره تاریخی است به نظرم کار بسیار بااهمیتی هست و در این خصوص هر کاری از دست موسسه بربیاید کوتاهی نخواهد کرد؛ زیرا آن زنده یاد آثارش را هم مثل فرزندش بسیار دوست می‌داشت.
نیکنام حسینی‌پور با اشاره به تجربیات گران‌بهای این هنرمند فقید افزود: ایشان در انتقال دانشش، معرفت و تجربه گران‌سنگی که داشت کوتاهی نمی‌کرد و شاگردان زیادی را تربیت کرد و معرفتش نسبت به کارش بسیار زیاد بود. البته از نامهربانی‌های روزگار هم گله داشتند. استاد بسیار مهربان بود. همانگونه که مهرزمان بود، نامش هم مهر می‌افزود.
وی اضافه کرد: منزل ایشان پاتوق هنرمندان بود و هنرمندان به راحتی درب منزلش را می‌زدند و در همین وعده‌ها بود که مشکلات هنرمندان طرح می‌شد و ایشان خودشان را موظف به پیگیری می‌دانستند. هر جا هم برنامه‌ای بود سعی می‌کرد حضوری تاثیرگذار داشته باشد و چقدر زود این هنرمندی که دوران انتقال تجارب خودش را سپری می‌کرد از دست دادیم.

به گزارش ایسنا، مهرزمان فخارمنفرد، بانوی نگارگر پیشکسوت صبح پنجشنبه (هفتم مرداد ماه) بر اثر ابتلاء به کرونا در ۶۸ سالگی در بیمارستان امیراعلم تهران دارفانی را وداع گفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها