کد خبر : 3876
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

نباید ۳۵۰۰ میلیارد تومان سپرده مردم در بانک ها در تسهیلات زلزله بلوکه شود

نباید ۳۵۰۰ میلیارد تومان سپرده مردم در بانک ها در تسهیلات زلزله بلوکه شود

 استاندار کرمانشاه بر لزوم بازپرداخت هرچه زودتر تسهیلات زلزله تاکید کرد و گفت: قرار نیست ۳۵۰۰ میلیارد تومان از سپرده‌های مردم در قالب این تسهیلات بلوک شود. هوشنگ بازوند در جلسه امروز (سوم مرداد) شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه، از بانک‌ها به عنوان امن ترین و مطمئن ترین محل برای سپرده‌های مردم یاد کرد و

نباید ۳۵۰۰ میلیارد تومان سپرده مردم در بانک ها در تسهیلات زلزله بلوکه شود

 استاندار کرمانشاه بر لزوم بازپرداخت هرچه زودتر تسهیلات زلزله تاکید کرد و گفت: قرار نیست ۳۵۰۰ میلیارد تومان از سپرده‌های مردم در قالب این تسهیلات بلوک شود.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (سوم مرداد) شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه، از بانک‌ها به عنوان امن ترین و مطمئن ترین محل برای سپرده‌های مردم یاد کرد و افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور که هر بار حجم نقدینگی مانند یک سیل ویرانگر به یک سمت می‌رود، بانک‌ها  سالم‌ترین محل برای جذب این نقدینگی هستند.

وی سپرده ۲۸ هزار میلیارد تومانی مردم کرمانشاه نزد بانک‌ها را گواهی بر این مدعا دانست و ادامه داد: البته اکنون گاهی شاهد آن هستیم که مردم سرمایه خود را از بانک خارج می‌کنند و جایی می‌برند که سود بیشتری بگیرند، اما باید بدانند هرکجا وعده سودهای موهوم۷۰ تا ۸۰ درصدی به آنها داده شود، امکان خطر وجود دارد.

استاندار کرمانشاه سپس از نقش مهم بانک‌ها خصوصا در استان‌های کمتر توسعه یافته یاد کرد و افزود: در چنین مناطق معمولا پروژه‌ها بانک محور هستند و بدون مشارکت بانک‌ها امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی از بانک‌ها به عنوان متولی توسعه و پیشران اشتغال یاد و خاطرنشان کرد: در استان‌های کمتر توسعه یافته بانک‌ها معمولا شریک پروژه‌های سرمایه‌گذاری می‌شوند و گاها در این پروژه‌ها با مشکلات عدیده نیز مواجه هستند.

استاندارکرمانشاه با بیان اینکه برای ایجاد هر شغل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است که با حرف و سخنرانی تامین نمی‌شود، اظهار کرد: این بانک‌ها هستند که با وجود ریسک های متعدد پای کار می‌آیند و به اشتغال‌زایی و جهش تولید کمک می‌کنند.

بازوند افزود: گاهی بانک‌ها با وجود همه خدماتی که در حوزه پشتیبانی از تولید و ایجاد اشتغال ارائه می‌کنند، اما مظلوم واقع می‌شوند.

وی سپس از نقش مهم بانک ها در بازسازی ۱۳۰ هزار واحد در زلزله کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: با کمک بانکها این بازسازی طی ۲.۵ سال صورت پذیرفت.

وی با اشاره به پرداخت ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها در ایام زلزله، یادآور شد: قرار نیست این منابع که از محل سپرده های مردم تامین شده بلوکه شود و دوباره به بانک‌ها برنگردد.

استاندار کرمانشاه از پیگیری برای بازپرداخت هرچه سریعتر تسهیلات زلزله خبر داد و گفت: این موضوع را از طریق فرمانداران پیگیری خواهم کرد که بازپرداخت تسهیلات بر اساس ضوابط قانونی بانک‌ها صورت گیرد.

بازوند تاکید کرد: قرار نیست سرمایه مردم که باید برای اشتغال و سرمایه‌گذاری استفاده شود، در قالب تسهیلات زلزله بلوکه شود.

وی همچنین به مشکلاتی که برخی از بانک‌ها با شهرداری ها در زمینه پرداخت عوارض‌ مختلف از جمله عوارض کسب و پیشه، عوارض نوسازی سالانه، عوارض پسماند و … دارند نیز اشاره و اظهار کرد: ظاهراً دریافت برخی از این عوارض قانونی نیست و این موضوع باید زودتر تعیین تکلیف شود.

وی مسئولیت پیگیری این مشکل را به حوزه معاونت عمرانی محول کرد که باید ظرف ۲۰ روز آینده تعیین تکلیف شود.

استاندار کرمانشاه در پایان با ابراز تاسف از درگذشت رئیس بنیاد مسکن، از خدمات قابل توجه مرحوم تابش در بازسازی زلزله کرمانشاه قدردانی کرد و افزود: حضور ایشان یک سرمایه اجتماعی برای کمک به بازسازی مناطق آسیب دیده از بحران ها در کشور بود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها