کد خبر : 2157
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۲۷

نجات جان ۲ نفر توسط هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

نجات جان ۲ نفر توسط هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو عملیات امداد و نجات جداگانه در شبانه روز گذشته امدادگران هلال احمر دو نفر را در گچساران و بویراحمد نجات دادند. “سید امان الله جهان بین” افزود: طی تماس تلفنی باشماره ۱۱۲ کشیک امداد و نجات استان مبنی بر سقوط مردی ۴۰ ساله در منطقه

نجات جان ۲ نفر توسط هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو عملیات امداد و نجات جداگانه در شبانه روز گذشته امدادگران هلال احمر دو نفر را در گچساران و بویراحمد نجات دادند.

“سید امان الله جهان بین” افزود: طی تماس تلفنی باشماره ۱۱۲ کشیک امداد و نجات استان مبنی بر سقوط مردی ۴۰ ساله در منطقه امام زاده حسن(علیه السلام) حدفاصل ۵ کیلومتری روستای مهریان در شهرستان بویراحمد بلافاصله تیم امداد و نجات (سیار)جمعیت هلال احمر شهرستان بویراحمد به منطقه اعزام شد و عملیات نجات فرد سقوط کرده درساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح مورخه ۱۴۰۰/۴/۲۵آغاز شد.
وی تصریح کرد: بعداز تثبیت کردن مصدوم بر روی lsb و فیکس اندام و انتقال به محور اصلی و تحویل مصدوم به نیروهای امدادی اورژانس در ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه صبح عملیات پایان یافت و نوع آسیب در این حادثه، سقوط از ارتفاع و ترومای سر و گردن و شکستگی دست و پا عنوان شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ساعت ۱۶ روز ۲۴ تیرماه نیز طی تماس با۱۱۲ و گزارش مصدومیت سقوط از ارتفاع در منطقه خامی(پِک سُهرون)شهرستان باشت مربوط به فردی ۳۵ ساله که جهت اطفاء حریق به منطقه خامی رفته بود، طی هماهنگی های انجام شده با کشیک مرکزی استان بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان باشت و گچساران ( پایگاه بین شهری شهید قره قانی شلالدون ) به منطقه صعب العبور خامی اعزام شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، جهان بین با اشاره به اینکه این عملیات ۷ ساعت به طول انجامید بیان کرد: بعد از پیمایش ۳ ساعته تیم امداد و نجات به محل حادثه رسید و فرد مصدوم که دچار آسیب ترومایی و درفتگی از ناحیه پای راست شده بود بعد از تثبیت آتل بندی و کمک های اولیه در صحنه، به پایین ارتفاعات منتقل و توسط آمبولانس امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مرکز درمانی تحویل داده شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها