کد خبر : 2440
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷

نمازجمعه عنصر اساسی در مقابله با جنگ نرم است

نمازجمعه عنصر اساسی در مقابله با جنگ نرم است

 امام جمعه کامفیروز با گرامیداشت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در ایران، این آئین عبادی سیاسی را عنصر اساسی و حیاتی در خنثی سازی عملیات پیجیده جنگ نرم دشمنان دانست. حجت الاسلام محمد تقی زاده، در نماز جمعه اول مرداد کامفیروز، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید بزرگ غدیر خم، ولادت امام هادی علیه السلام

نمازجمعه عنصر اساسی در مقابله با جنگ نرم است

 امام جمعه کامفیروز با گرامیداشت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در ایران، این آئین عبادی سیاسی را عنصر اساسی و حیاتی در خنثی سازی عملیات پیجیده جنگ نرم دشمنان دانست.

حجت الاسلام محمد تقی زاده، در نماز جمعه اول مرداد کامفیروز، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید بزرگ غدیر خم، ولادت امام هادی علیه السلام و همچنین فرا رسیدن هفته نماز جمعه، با اشاره به نقش حیاتی نمازجمعه در عرصه جنگ نرم، گفت: در جنگ سخت، دشمن با تفنگ، تانک و جنگنده به مصاف ما می‌آید. اما در جنگ نرم دیگر خبری از سلاح‌های گرم نیست. ابزار آن‌ها فضای مجازی، اینترنت، خبرگزاری‌ها، ماهواره، کتاب، فیلم و سینماست.

امام جمعه کامفیروز خاطرنشان کرد: دشمنان با عملیات‌های پیچیده سیاسی و فرهنگی و با ابزار مورد نظر به جنگ جامعه اسلامی ایران آمده‌اند و ۵ هدف را دنبال می‌کنند.

او گفت: این اهداف شامل افسرده سازی، یاس آوری، ارعاب وحشت انگیزی، اضطراب آوری و تحقیر است. پنج مرحله که ذره ذره حیات جامعه را سلب کرده و باعث مرگ تدریجی ما خواهد شد. هدف نهایی آن‌ها ایجاد تغییرات مطلوب و دلخواه در کشورهای اسلامی است.

امام جمعه کامفیروز گفت: نماز جمعه به عنوان یک عنصر آگاه ساز، بیدار کننده و بصیرت آور همواره جزو بهترین راهبرد های ما در این جنگ پیچیده بوده است. نماز جمعه همواره با تولید نشاط، امید آفرینی و ایجاد انگیزه، نقش اساسی و محوری در رویارویی با دشمن را ایفا کرده و باعث خنثی سازی نقشه های آنان شده است.

او با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید موضوع اهمیت امنیت و بیان اینکه امنیت به عنوان اصلی ترین نیاز جامعه است، گفت: از نظر قرآن امنیت رکن اساسی بقای یک جامعه است. همانطور که در داستان حضرت ابراهیم علیه السلام می‌بینیم، پس از ورود به شهر مقدس مکه و بنای خانه خدا، اولین تقاضای ایشان از پروردگار، اعطای امنیت به آن شهر بود، چراکه سایر امور بشر تنها و تنها در پناه امنیت است که می‌تواند به سرانجام برسد.

امام جمعه کامفیروز ایجاد امنیت در جامعه و بقای آن از دید قرآن کریم را منوط به دو عامل یاد خدا و اقامه قسط، دانست و با اشاره به آیه ۵۵ سوره مبارکه نور، تاکید کرد که امنیت کامل در سایه حکومت مرتضوی ِ نشات گرفته از عید غدیر محقق خواهد شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها