کد خبر : 5148
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲

نیاز استان کرمان به همه گروه های خونی/ علل استقبال کمتر خانم ها از اهدای خون

نیاز استان کرمان به همه گروه های خونی/ علل استقبال کمتر خانم ها از اهدای خون

  مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در حال حاضر به تمام گروه های خونی در استان کرمان نیاز داریم به ویژه به گروه های خونی A+ و O منفی بیشتر نیاز است. دکتر”ایرج شکوهی” در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت ۹ مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون اظهار کرد: مهمترین مزیت اهدای

نیاز استان کرمان به همه گروه های خونی/ علل استقبال کمتر خانم ها از اهدای خون

  مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در حال حاضر به تمام گروه های خونی در استان کرمان نیاز داریم به ویژه به گروه های خونی A+ و O منفی بیشتر نیاز است.

دکتر”ایرج شکوهی” در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت ۹ مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون اظهار کرد: مهمترین مزیت اهدای خون از نظر روانی احساس نوعدوستی است که باعث نجات جان سه بیمار با اهدای هر واحد خون می شویم.

وی افزود: کاهش ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان، تقویت تولید سلول‌های جدید خونی، کاهش اضافه بار آهن در خون، کاهش چربی خون، سوزاندن ۶۵۰ کالری پس از هر اهدای خون و … از جمله مزایای اهدای خون است.

شکوهی با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کاهش اهدای خون تصریح کرد: در حال حاضر به  تمام گروه های خونی در استان کرمان نیاز داریم به ویژه به گروه های خونی A+ و O منفی بیشتر نیاز است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان در ادامه با اشاره به شرایط اهدای خون بیان کرد: اهداکنندگان از ۱۸ سالگی می توانند جهت اهدای خون مراجعه کنند و بین سنین ۶۰ تا ۷۰ سال براساس شرایط گروه های مختلف پذیرش صورت می گیرد.

وی افزود: حداقل فاصله زمانی بین دو اهدای خون هشت هفته است مشروط بر اینکه تعداد دفعات آن در طول یک سال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند.

شکوهی نسب در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در چهار ماه نخست سال جاری حدود ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحد خون در استان کرمان اهدا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: در چهار ماه  نخست امسال همچنین شاهد ۶۱ درصد رشد در اهدای خون مستمر نسبت به مدت مشابه سال قبل و هشت درصد رشد اهدای خون بانوان بوده ایم.

وی در پایان افزود: ترس از کم‌خونی، ترس از ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند ایدز هپاتیت، ضعف قوای جسمانی، ممانعت شوهر از اهدای خون همسر و … از جمله عواملی است که باعث کاهش مشارکت بانوان در امر اهدای خون است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها