کد خبر : 5082
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

واکسن بزنید جایزه بگیرید!

واکسن بزنید جایزه بگیرید!

روزنامه‌های جهان امروز درباره روند واکسینه شدن آمریکایی‌ها، جایگاه ترامپ در آمریکا، بازگشت پسر قذافی برای بازپس گیری قدرت و یک عضو جداشده از داعش نوشته‌اند. به گزارش ایسنا آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوتی که هر روز مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان را مرور می‌کند، امروز شنبه (۹ مرداد ماه) عناوین زیر را از میان روزنامه‌ها برگزیده

واکسن بزنید جایزه بگیرید!

روزنامه‌های جهان امروز درباره روند واکسینه شدن آمریکایی‌ها، جایگاه ترامپ در آمریکا، بازگشت پسر قذافی برای بازپس گیری قدرت و یک عضو جداشده از داعش نوشته‌اند.

به گزارش ایسنا آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوتی که هر روز مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان را مرور می‌کند، امروز شنبه (۹ مرداد ماه) عناوین زیر را از میان روزنامه‌ها برگزیده است:
واکسن بزنید جایزه بگیرید!

وال ستریت ژورنال نوشت: در آمریکا، ابتلای به کرونا افزایش می یابد و واکسیناسیون، به کندی پیش می‌رود. گفته می‌شود میزان واکسیناسیون، از پنجاه درصد فراتر نمی رود و این به سلامت مردم آمریکا لطمه می زند. منتقدان می گویند، عدم اقبال آمریکاییان از واکسیناسیون، جدا از نبود همکاری، نشانگر کم سوادی مردم در شناخت سلامت است. می گویند این مصیبت آمریکایی را نباید پای سیاست بازی‌ها فقط نوشت. نبود آگاهی در شناخت بیماری و همه‌گیری هم مطرح است. حالا جو بایدن ترفندی زده است، هر که واکسن کرونا بزند، یکصد دلار پاداش می گیرد.

ترامپ، طلای جمهوری خواهان

واشنگتن تایمز نوشت: کارشناسان می‌گویند، با برندی سیاسی، ترامپ، هنوز می تواند طلای تمام‌عیار حزب جمهوری خواه باشد. این رئیس جمهوری پیشین آمریکا و ابرستاره سیاسی که ورزشگاه‌ها و صحنه‌ها را برای حزبش، جمهوریخواهان پر می کرد. با وجود طلای تمام‌عیار، بودن ترامپ اما، به نظر می آید او روزهای سقوط را می‌گذراند. در تگزاس، برای انتخابات کنگره، نتوانست نامزد حزبش را از توی توبره جمهوریخواهان درآورد. در واشنگتن هم کسی ادعاهای عدم پیروزی منتخب جو بایدن را از او نشنیده و باور نکرد.

پس گرفتن لیبی

نیویورک تایمز نوشت: سیف الاسلام قذافی، پسر قذافی زنده است و آمده است تا لیبی را پس بگیرد. او پس از یک دهه، پنهان از نظرها، گپی با یک روزنامه نگار خارجی داشت و از دوران اسارتش گفت و اینکه برای صاحب شدن کرسی رئیس‌جمهوری لیبی، به میدان می‌آید. او فرزند دوم قذافی، دیکتاتور لیبی و یکی از اهداف شورشیان بود که جان به سلامت برد. در دانشگاه لندن اقتصاد خوانده است و حالا از دموکراسی و حقوق انسانی، سخن می گوید. او چشم امید به غرب دارد. همچنان که یک گروه شورشی، او را به خلاف پدر و دیگر سردمداران لیبی، از طناب دار و ترور نجات داد.

بازگشت از دامن داعش

روزنامه فرانسوی نیس ماتن نوشت: زنی از اهالی نیس، پس از شش سال ماندگاری در سرزمین پیشین داعش، پس از پیوستن به آن ها، به فرانسه بازگشت. مثل یک روح شش سال در منطقه بود. «هلن بی»، از سوریه و از طریق ترکیه، به عنوان عضوی از گروه تروریستی مورد بازجویی بود. او همراه با افراد خانواده‌اش، چند سالی در سرزمین داعش زندگی کرد. صاحب چهار فرزند بود. او همراه با فرزندانش در مرکز بازپروری تحت مراقبت بود. «هلن» ممکن است، به سبب همکاری با داعش، به سی  سال زندان محکوم شود.

در حاشیه خبرهای امروز می‌خوانیم:

آماده سازی کودکان برای آینده چین

لوفیگارو، روزنامه فرانسوی به نقل از دی ولت روزنامه آلمان نوشت: در چین، هوش مصنوعی در مدارس، کودکان را برای شهروندی در آینده، شکل می بخشد. آن ها را شناسایی و سامان می دهد. احساس بچه ها را در مدارس، شناسایی می کند. این در حالی است که لباس آن ها، با تراشه ها یا چیپ هایی مجهزند، که هر حرکت بچه های مدرسه را ثبت می کند. هوش مصنوعی با این شناسایی، زندگی کودکان را برای آینده، سامان می بخشد. نیازهای آن ها را، برآورده و برای آینده، مجهز می‌کند. این طرحی است که در مرکز ایالت «گی ژو» در چین با هوش مصنوعی، پیاده می شود. این اطلاعات گردآوری شده و برای برآورد نیازهای کودکان در آینده، بررسی می شوند. جز هوش مصنوعی کسی بر حرکت و احساس آن ها، نظارت نمی‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها