کد خبر : 5050
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست

واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست

  استاندار همدان از تزریق ۲۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست. سید سعید شاهرخی شنبه ۹ مردادماه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان همدان، اظهار کرد: در حال حاضر فقط شهرستان فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و مابقی

واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست

  استاندار همدان از تزریق ۲۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست.

سید سعید شاهرخی شنبه ۹ مردادماه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان همدان، اظهار کرد: در حال حاضر فقط شهرستان فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز هستند.

شاهرخی تصریح کرد: مراسم محرم در فضای باز، با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و بهتر است که مردم در این ایام، نذورات خود را به‌صورت خشک به دست نیازمندان برسانند.

وی با اشاره به افزایش چهار درصدی واکسیناسیون در هفته گذشته، ادامه داد: تا کنون ۲۵۰ هزار دُز واکسن در استان همدان تزریق شده‌است.

استاندار همدان، خاطرنشان کرد: ۲۹ درصد علت ابتلا به ویروس کرونا، شرکت در اجتماعات و ۶۹ درصد، دورهمی‌های خانوادگی است.

شاهرخی با بیان اینکه واکسیناسیون به تنهایی برای مهار ویروس کرونا کافی نیست، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاهش مرگ‌ومیر کرونا بسیار تأثیرگذار است و مردم نقش بسیار مهمی با رعایت پروتکل‌ها ایفا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه  با تأکید براینکه کمبودی از نظر واکسن در استان وجود ندارد، گفت:واکسن به تنهایی کافی نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی به‌صورت جدی تا پایان از بین رفتن این ویروس، رعایت شود.

دکتر رشید حیدری‌مقدم اظهار کرد: کمبودی از نظر واکسن در استان وجود ندارد و با برنامه‌ریزی مشخص، واکسیناسیون اقشار جامعه، صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۲۴ نفر به‌صورت سرپایی به مراکز درمانی، مراجعه کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان همدان،حیدری‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی باید توجه ویژه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در ایام محرم، داشته باشند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها