کد خبر : 5487
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵

وضعیت شیوع کرونا در سبزوار بحرانی است

وضعیت شیوع کرونا در سبزوار بحرانی است

عکس از آرشیو است   رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با افزایش آمار بیماران بستری کرونایی وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان به مرحله بحرانی و وخیم رسیده است. علیرضا مسلم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با بستری ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی یک شبانه روز گذشته آمار بیماران بستری در

وضعیت شیوع کرونا در سبزوار بحرانی است
عکس از آرشیو است

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با افزایش آمار بیماران بستری کرونایی وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان به مرحله بحرانی و وخیم رسیده است.

علیرضا مسلم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با بستری ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی یک شبانه روز گذشته آمار بیماران بستری در سبزوار به ۲۰۵ بیمار افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: افزایش چشمگیر تعداد بیماران علاوه بر اینکه بیش از ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان واسعی این شهر را تکمیل کرده است، سبب شده کادر بهداشت و درمان بسیار خسته و آسیب‌پذیر شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: موج پنجم کرونا تمام بخش‌های مرکز آموزشی درمانی واسعی را اشغال کرده و وضعیت را به سمت بحرانی شدن کشانده است.

مسلم افزود:  بر اثر عادی انگاری و کاهش شدید سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شیوع کرونا در سبزوار به وضعیت بحرانی رسیده و پیک پنجم کرونا ناشی از شیوع سویه جدید ویروس کرونا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد و گروه‌های سنی جوان‌تر را نیز درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: برای برون رفت از بحران کرونا همشهریان باید در خانه بمانند چرا که خانه‌هایشان امن‌ترین مکان برای دفاع در مقابل کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با هدف سرعت بخشی به فرایند واکسیناسیون و ارائه خدمات به گروه‌های هدف، هم اینک دو مرکز واکسیناسیون کرونا در این شهرستان فعال شده است.

مسلم مطرح کرد: در این مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های هدف بر اساس شیوه‌نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ دو مرکز تجمیعی واکسیناسبون شهر سبزوار انجام می‌شود.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها