کد خبر : 2059
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۵۸

وضعیت قرمز کرونا در قوچان

وضعیت قرمز کرونا در قوچان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان گفت: با آغاز پیک پنجم کرونا در کشور شهرستان قوچان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت. فرشید فتحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تا کنون سویه دلتا در این شهرستان مشاهده نشده، عنوان کرد: چند مورد ابتلا مشکوک به سویه دلتا داشته‌ایم  که نمونه‌ها به مشهد

وضعیت قرمز کرونا در قوچان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان گفت: با آغاز پیک پنجم کرونا در کشور شهرستان قوچان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

فرشید فتحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تا کنون سویه دلتا در این شهرستان مشاهده نشده، عنوان کرد: چند مورد ابتلا مشکوک به سویه دلتا داشته‌ایم  که نمونه‌ها به مشهد ارسال شده و منتظر نتیجه نهایی هستیم.

وی با اشاره به آغاز پیک پنجم و وضعیت قرمز در شهرستان قوچان، گفت: با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان قوچان دومین بخش کرونا در بیمارستان موسی‌بن‌جعفر(ع) این شهر راه‌اندازی شد؛ این در حالی است که در حادترین شرایط کرونایی در این شهرستان چهار بخش کرونا در بیمارستان فعال بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان از ابتلای ۷۳۴۴ نفر به بیماری کرونا در این شهرستان تاکنون خبرداد و بیان کرد: از این میان ۶۷۹۱ نفر بهبود یافته و متاسفانه ۳۱۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در طول هفته اخیر ۱۶۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و یک بیمار هم فوت کرده است.

فتحی‌مقدم ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، نتیجه ۳۱ درصد از نمونه‌های کرونا تهیه شده در شهرستان قوچان مثبت بوده است.

واکسیناسیون ٨١١٩ نفر از شهروندان قوچانی  

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان گفت: تا کنون ٨١١٩ نفر از شهروندان قوچانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: تا کنون ٨۶ درصد از کادر بهداشت و درمان، ٩۰ درصد از بیماران سرطانی، ١۰۰ درصد از جانبازان، ٧١ درصد از سالمندان بالای ٧۰ سال، ٩٧ درصد از کارکنان آرامستان و… واکسن کرونا را دریافت نموده‌اند.

فتحی‌مقدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کماکان مهم‌ترین راه مبارزه با کرونا دانست و اظهار امیدواری کرد هرچه زودتر بتوانیم به پوشش حداکثری واکسیناسیون دست پیدا کنیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها