کد خبر : 3159
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

پروتکل‌های محرم سال قبل امسال هم اجرایی می‌شود

پروتکل‌های محرم سال قبل امسال هم اجرایی می‌شود

 استاندار زنجان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم ماه محرم همانند سال قبل تاکید کرد. فتح‌الله حقیقی، عصر امروز (۲ مردادماه) در جلسه دیدار با مداحان استان زنجان، اظهار کرد: دیدن این موضوع که مداحان با شیوع کرونا متضرر شده و از حداقل امکانات برخوردار نیستند، بسیار ناراحت‌کننده است و متأسفانه مسئولان ذی‌ربط این چالش‌ها

پروتکل‌های محرم سال قبل امسال هم اجرایی می‌شود

 استاندار زنجان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم ماه محرم همانند سال قبل تاکید کرد.

فتح‌الله حقیقی، عصر امروز (۲ مردادماه) در جلسه دیدار با مداحان استان زنجان، اظهار کرد: دیدن این موضوع که مداحان با شیوع کرونا متضرر شده و از حداقل امکانات برخوردار نیستند، بسیار ناراحت‌کننده است و متأسفانه مسئولان ذی‌ربط این چالش‌ها را منتقل نکردند تا برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه عزاداری سرور و سالار شهیدان باید مطابق با پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، گفت: از چشم‌ و هم‌چشمی در برگزاری مراسم باید خودداری کرد؛ چراکه تجمعات باعث انتشار بیشتر بیماری کرونا می‌شود.

وی در ادامه به برخی از اقدامات صورت گرفته طی سال‌های گذشته در استان اشاره کرد و گفت: وجود ۷ میلیون تن پسماند روی و انتقال آلودگی آن از طریق وزش باد به زنجان یکی از چالش‌های مهم این استان بود که با حکم قضایی رای را به نفع مردم بازگرداندیم و فروش این پسماندها که بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ارزش دارد را در راستای توسعه استان به مزایده گذاشتیم. همچنین بیشترین تعداد باغ‌شهرها در استان زنجان وجود دارد که زمان زیادی برای حل مشکلات آن صرف شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین از سال ۸۲ باقی مانده بود که با پیگیری‌های انجام شده مشکلات برطرف شده است، عنوان کرد: برای تکمیل آن ۴۰۰ میلیارد بودجه گرفتیم و به زودی ۱۰۶ کیلومتر آن به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین حجم سرمایه‌گذاری صنعتی را از ۱۱۰ میلیارد تومان به ۹۰۰۰ میلیارد در سال گذشته و ۸۵۰۰ میلیارد در سال‌جاری رساندیم.

وی از افتتاح ۲۰۰۰ مسکن محرومان و ۱۵۳۵ مسکن مقاوم‌سازی شده روستایی به نیت ۳۵۳۵ شهید استان خبر داد و گفت: سریال شهید شهریاری در ۳۰ قسمت با امکانات استان تصویربرداری و پخش شد و به زودی شاهد برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان خواهیم بود.

این مسئول به اغتشاشات سال‌های ۹۶ و ۹۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ اغتشاش‌گران به برخی نقاط شهرهایی مثل زنجان و خرمدره آسیب وارد کردند، اما در سال ۹۸ که توطئه خارجی در این اغتشاشات برجسته‌تر بود، مدیریت امنیتی در استان صورت گرفت و شاهد هیچ آسیبی در استان نبودیم.

حقیقی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور بیش از ۲ درصد مبتلایان به کرونا فوت کردند، بیان کرد: این درحالی است که در استان زنجان ۱.۵ درصد مبتلایان جان باختند. زنجان از لحاظ میزان آزمایش سرپایی کرونا و غربالگری بیماران نیز از میانگین کشوری بالاتر است. حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال نیز هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکردند و باید این افراد به تزریق واکسن تشویق شوند.

وی با بیان اینکه زنجان توانست ورود به شرایط قرمز کرونایی را نسبت به کشور سه هفته عقب بیندازد، ادامه داد: این موضوع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محقق شده اما از روز چهارشنبه زنجان در وضعیت قرمز قرار گرفت. البته همه باید بدانند که تزریق واکسن هم به معنی جلوگیری از ابتلا نیست، بلکه به معنی کاهش مرگ و میر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: در استان زنجان ۱۵۰۰ مداح فعال هستند که برخی از آن‌ها مداحان شاخص و مستمر هستند و برخی به شکل موسمی و در مناسبت‌های عزاداری یا اعیاد فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعید احمدی از سطح‌بندی مداحان استان زنجان خبرداد و گفت: زنجان در بحث مداحی الگوی کشور و جهان است و مداحان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همت ویژه داشتند و اقامه عزای حضرت الشهدا (ع) در سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه با تبریک دهه امامت و ولایت، عنوان کرد: در دو سال گذشته مراسم عزاداری ماه محرم با شرایط بیماری کرونایی برگزار شد و بسیاری از مردم لحظات سختی را پشت سرگذاشته‌اند.

خدابخش مرادی‌نافچی با بیان اینکه عزم جدی برای حفظ سلامت مردم وجود دارد، افزود: علی‌رغم فعالیت‌های انجام شده، در حال حاضر چهار شهرستان زنجان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد. مداحان نقش موثر و بی‌بدیلی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محرم سال گذشته داشتند که امسال هم ضروری است این پروتکل‌ها به نحو مطلوبی اجرایی شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها