کد خبر : 2611
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸

پیش بینی رعد وبرق و وزش تندباد موقتی در برخی مناطق بوشهر

پیش بینی رعد وبرق و وزش تندباد موقتی در برخی مناطق بوشهر

ایسنا/بوشهر کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: شنبه و یک‌شنبه در برخی از مناطق استان وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد موقتی دور از انتظار نیست. هادی سالاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا نیز در ساعاتی از ظهر تا اواخر شب با رشد ابرهای

پیش بینی رعد وبرق و وزش تندباد موقتی در برخی مناطق بوشهر

ایسنا/بوشهر کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: شنبه و یک‌شنبه در برخی از مناطق استان وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد موقتی دور از انتظار نیست.

هادی سالاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا نیز در ساعاتی از ظهر تا اواخر شب با رشد ابرهای همرفتی در برخی از مناطق استان وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد موقتی دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: بر این اساس آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در برخی از ارتفاعات استان در ساعاتی افزایش ابر با احتمال وقوع رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در ساعات عصرگاهی روز شنبه بخش‌هایی از شهرستان‌های کنگان، جم، عسلویه، دیّر و دشتی و در ساعات عصرگاهی روز یک‌شنبه مناطق مرتفع و ارتفاعات استان شرایط ناپایدار جوی را تجربه خواهند کرد.

سالاری ادامه داد: از ظهر فردا تا پایان وقت فردا به سبب وزش بادهای شدید، خلیج فارس تا حدودی مواج و متلاطم خواهد شد.

وی جهت وزش باد را متغیر، بیشتر جنوب غربی تا شمال غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعات اعلام کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، خیزش گردوخاک و افزایش موقت ارتفاع موج دریا در سواحل جنوبی و مرکزی استان وجود دارد.

سالاری توصیه کرد: توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، فعالیت‌های کوهنوری و ترددهای دریایی با احتیاط انجام بگیرد و سازه‌های موقتی تقویت شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها