کد خبر : 120350
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

چه گل‌هایی برای هدیه ولنتاین مناسب نیستند؟

چه گل‌هایی برای هدیه ولنتاین مناسب نیستند؟

  بزرگترین اشتباهی که می‌توانید در مورد هدیه ولنتاین انجام دهید برداشتن اتفاقی یک دسته گل از قفسه یک گلفروشی است. شاید در ابتدا فکر کنید انتخاب گل برای روز ولنتاین کار ساده و بی دردسری است و نیاز به فکر کردن ندارد اما در واقع اصلا اینطور نیست و باید بدانید گل شما چه

 

بزرگترین اشتباهی که می‌توانید در مورد هدیه ولنتاین انجام دهید برداشتن اتفاقی یک دسته گل از قفسه یک گلفروشی است. شاید در ابتدا فکر کنید انتخاب گل برای روز ولنتاین کار ساده و بی دردسری است و نیاز به فکر کردن ندارد اما در واقع اصلا اینطور نیست و باید بدانید گل شما چه پیامی‌را به مخاطب می‌دهد.

ادی زارا تسیان (Eddie Zaratsian) یک هنرمند مشهور در زمینه سبک زندگی و طراحی لباس عروس می‌گوید: «هنگام انتخاب گل برای هدیه دادن در روز ولنتاین، ابتدا باید از خود بپرسید که چه احساسی را می‌خواهید منتقل کنید. به خاطر داشته باشید که تقریباً هر نوع گل، معنایی پنهان دارد  و بسیاری از آنها ممکن است آن چیزی نباشند که می‌خواهید در عاشقانه ترین روز سال برای معشوق خود بفرستید.» در این نوشته به همه گل‌هایی که هرگز نباید به عنوان هدیه ولنتاین انتخاب کنید و همچنین آنچه که در عوض آنها باید بخرید، اشاره شده است.

هر نوع گلی برای هدیه ولنتاین مناسب نیست

گل های نامناسب برای هدیه ولنتاین

  • چیدمان تمام سفید

مطمئناً گل‌های سفید در همه جا عالی به نظر می‌رسند. اما این گل‌ها دقیقا قلب‌های تند و گرم و کف دست‌های عرق کرده عاشقانه را در ذهن ها تداعی نمی‌کنند. ادی زاراتسیان در این مورد پیشنهاد می‌کند: «اگر می‌خواهید پیامی ‌قوی‌تر از عشق خود را به سمت معشوق ارسال کنید، بهتر است از رنگ‌های تندتری استفاده کنید زیرا این رنگ‌ها نمادهایی از اشتیاق بیشتر هستند» او توصیه می‌کند از دسته‌ گل‌هایی کاملاً سفید مانند لاله‌های سفید، گل رز یا گل ادریسی صرف نظر کنید و در عوض از رنگ‌های قرمز، نارنجی و صورتی که رنگ‌هایی گرم‌تر هستند استفاده کنید.

  • گل میخک

میخک‌ها به راحتی در دسترس هستند و در رنگ‌های بسیار زیادی عرضه می‌شوند، اما آنها دقیقا رمانتیک‌ترین گل‌ها در گل فروشی‌ها نیستند. زاراتسیان هشدار می‌دهد: «هنگام انتخاب، به معنای گل توجه داشته باشید» میخک‌ها گذشته مشکوکی دارند، حداقل از نظر اسطوره ای این گونه هستند. 

نام علمی ‌این گل Dianthus caryophyllus است که برخی معتقدند از اسطوره دیانا- الهه شکار، الهام گرفته شده است. یکی از داستان‌هایی که در مورد این الهه وجود دارد این است که او پس از یک روز شکار ناموفق، بدشانسی خود را به گردن چوپانی که برای دایانا فلوت می‌نواخت انداخت، با عصبانی به او حمله کرد و چشمان چوپان فلک زده را از حدقه بیرون آورد. او در نهایت از رفتار خود پشیمان شد و در جایی که چشمان مرد چوپان افتاده بود میخک‌هایی قرمز به عنوان نشانه‌هایی از خون این فرد بی گناه رشد کردند.

میخک قرمز جزو گل‌ های نامناسب برای روز ولنتاین است

  • اسطوخودوس

اسطوخودوس، ممکن است یک گل بنفش زیبا و معطر باشد که به شما کمک می‌کند آرامش داشته باشید، اما اگر یک دسته از اسطوخودوس را به عنوان هدیه ولنتاین به کسی بدهید ممکن است شخص محبوب شما کمی ‌آزرده شود. زاراتسیان خاطرنشان می‌کند: «در حالی که اسطوخودوس بوی فوق العاده ای دارد، پیامی‌از بی اعتمادی را منتقل می‌کند.» وی می گوید که این باور از دوران ویکتوریا- ملکه انگلستان باقی مانده است و این روزها کمرنگ تر از گذشته است اما همچنان در برخی کشورها وجود دارد. امروزه اسطوخودوس بیشتر نماد پاکی و آرامش است.

  • لاوندر‌ها

لاوندر یکی از محبوب ترین گل‌های برای روز ولنتاین است، به خصوص به این دلیل که با گل رز به خوبی هماهنگ و ست می‌شود. با این حال، زاراتسیان خاطرنشان می‌کند که یک دلیل اصلی وجود دارد که به ما می‌گوید باید از آن اجتناب کنیم. او می‌گوید: «من هرگز پیشنهاد نمی‌کنم گل لاوندر را در روز ولنتاین بفرستید، زیرا بوی بدی می‌دهد، و شاید کمتر کسی از قبل، این موضوع را بداند». کریستینا استمبل، بنیانگذار و مدیر عامل Farmgirl Flowers نیز اشاره می‌کند که ترکیب لاوندر با دیگر گل‌ها یک روش کاملا قدیمی‌است. او می‌گوید: «تنها گل فروش‌های خیلی ماهر می‌توانند دسته گل‌هایی ترکیبی لاوندر را به گونه‌ای کنار هم قرار دهند که شبیه دسته گلهای قدیمیِ ‌سالهای 1980 جلوه نکنند»

  • لاله‌ها

در روز ولنتاین، شما می‌خواهید پیامی‌ از عشقی ابدی را منتقل کنید نه عشقی که به سرعت از بین می‌رود. بنابراین اگر هدیه ولنتاین خود را با گل هایی بسازید که عمر کوتاهی دارند کاری اشتباه انجام داده اید. زاراتسیان توصیه می‌کند که «چیزی را که به سرعت می‌میرد، نخرید». لاله‌ها به توجه و نگهداری زیادی نیاز دارند و احتمال ماندگاری کمتری دارند.»

گل لاله، چندان به عنوان هدیه ولنتاین مناسب نیست

  • گل رز قرمز ساقه بلند

گل‌های رز ساقه بلند ممکن است در گل آرایی روز ولنتاین دیده شوند اما اولتا کالینز، صاحب استودیوی طراحی هنری فلوریشینگ در بیکرسفیلدِ کالیفرنیا از شما می‌خواهد که از این گل‌ها صرف نظر کنید. البته توصیه این شخص خطاب به کسانی که در آمریکا زندگی می‌کنند و در مورد بقیه کشورها استفاده از رزهای قرمز ساقه بلند، موردی ندارد.

 

در زمان ولنتاین در آمریکا، گل‌های رز قرمز و سفید، محبوبیت زیادی دارند و تقاضا برای این گل‌ها به شدت افزایش می‌یابد. در این زمان، پرورش دهندگان رز در سراسر جهان با تقاضای زیادی مواجه می‌شوند. به عقیده کالینز اکثر رزهایی که در گل فروشی‌ها، خواربارفروشی‌ها یا فروشگاه‌های آمریکا در زمان ولنتاین وجود دارند گل‌های وارداتیِ خارجی هستند با توجه به اینکه مسافت آمریکا از کشورهای عمدۀ تولید کننده گل رز، زیاد است احتمالاً یک هفته تمام طول می‌کشد تا گل‌ها به خاک این کشور برسند. این مدت زیادی که صرف حمل و نقل گل‌ها می‌شود سبب کاهش کیفیت آنها می‌شود و به علاوه رزهایی که به آمریکا صادر می‌شوند به صورت زودهنگام برداشت می‌شوند و شاید به همین دلیل هیچ گاه به خوبی باز نشوند. 

  • نیلوفرهای نارنجی

حتی اگر معشوق شما خیلی کم در مورد گل‌ها می‌داند، به هیچ وجه از نیلوفرهای نارنجی به عنوان هدیه ولنتاین استفاده نکنید. Ashley E. Greer، صاحب آتلیه اشلی فلاورز در شهر قدیمی ‌الکساندریای ویرجینیا، پیشنهاد می‌کند: «از زمان ملکه ویکتوریا، نیلوفرهای نارنجی به معنای نفرت هستند، بنابراین اگر می‌خواهید رابطه شما خراب نشود از استفاده از این گل‌ها خودداری کنید.»

نیلوفرهای نارنجی جزو گل های نامناسب برای روز ولنتاین هستند

  • گل آنتوریوم

آنتوریوم یک گیاه گلدار شاد و عجیب است که اغلب در دسته گل‌های گرمسیری استفاده می‌شود. با این حال، اشلی ای گریر می‌گوید: «اگرچه آنتوریوم یک گل زیبا به نظر می‌رسد اما من توصیه نمی‌کنم آن را برای کسی هدیه بدهید مگر اینکه چیز بدی در ذهنتان باشد. با این حال، اگر می‌خواهید به صورت آشکارا تمایل خود را به معاشقه، ابراز کنید شاید گل آنتوریوم هدیه ولنتاین مناسبی برای این منظور باشد.»

 

  • گل رز زرد

رزهای زرد ممکن است روشن و شاداب به نظر برسند، اما اگر معشوق شما اطلاعات تاریخی خوبی دارد، باید از رزهای زرد اجتناب کنید. به گفته تله فلورا، رز زرد در دوران ویکتوریا نماد حسادت بود و این دقیقاً احساسی نیست که بخواهید در روز ولنتاین آن را بیان کنید. البته امروزه رزهای زرد، نشان دهنده دوستی، شادی و همراهی هستند.

  • گل های داوودی

گل های داوودی زیبا هستند، اما اگر به عنوان هدیه ولنتاین از آنها استفاده کنید شاید شما را به دردسر عاشقانه بیندازند زیرا که  این گل های فانتزی، بیشتر برای مناسبت های  غم و غصه و برای ابراز همدردی به کار می‌روند. به همین دلیل است که در برخی از فرهنگ ها، گل داوودی به عنوان گل قاتل عشق شناخته می‌شود.

  • نرگس زرد

 وقتی نوبت به روز ولنتاین می‌رسد، بهتر است گل‌های نرگس را به حال خود رها کنید و از آنها استفاده نکنید. این گل ها نمادهایی کامل برای فصل بهار هستند اما در عین حال نمادی برای غرور و خودبینی نیز هستند.  اگر اصرار دارید این نوع گل را به عنوان هدیه ولنتاین انتخاب کنید  باید ریسک این را هم بپذیرید که شاید هدیه شما برای فرد گیرنده، توهین آمیز تلقی شود.

گل های نرگس، علی رغم زیبایی زیادی که دارند چندان برای روز ولنتاین مناسب نیستند

البته استفاده از نرگس‌ها در کنار گل‌های دیگر برای مناسبت هایی همچون سالگرد ازدواج رایج است پس اگر به گل های نرگس علاقه دارید بهتر است به جای ولنتاین در سالگرد ازدواج خود از آنها استفاده کنید.

 گل‌هایی خاص که فرد محبوب شما آنها را دوست ندارد

احتمالاً بزرگ‌ترین اشتباهی که می‌توانید مرتکب شوید، ارسال گل‌هایی است که طرف مقابل شما آنها را دوست ندارد.

اگر هدیه ولنتاین شما اشتباه باشد طرف مقابل، شاید این سوال را از خود بپرسد که آیا شما به اندازه کافی به شناخت سلیقه وی اهمیت می‌دهید و آیا واقعا قصد شما خوشحال کردن اوست یا نیت دیگری دارید. کریستینا استمبل اشاره می‌کند: «چشم‌های خود را باز کنید تا به جای گل، خار نخرید. به آنچه که همسران شما می‌خرند نگاه کنید و آن‌ها را در جایی یادداشت کنید تا فراموش نکنید و سپس در 14 فوریه از این اطلاعات، استفاده کنید»

در انتخاب هدیه ولنتاین باید به سلیقه طرف مقابل دقت شود

  • گل‌هایی که تازه نیستند

اگر هدیه ولنتاین از گل‌های پلاسیده و کهنه ساخته شده باشد تاثیر منفی بر رابطه خواهد گذاشت پس حتما باید گلهایی که انتخاب می‌کنید تازه، زیبا و شاداب باشند. اکثر گلفروشان به صورت روزانه یا حداقل به صورت هفتگی محموله‌هایی از شکوفه‌ها را دریافت می‌کنند، که به آنها اجازه می‌دهد تا با استفاده از ساقه‌های تازه بریده شده دسته گل‌های زیبا و جادویی بسازند. کالینز می‌گوید: «اجازه دهید گل‌فروش مورد اعتمادتان بهترین رنگ‌هایی را که به دنبال آن هستید انتخاب کند»

دو پیشنهاد خوب برای انتخاب گل مناسب ولنتاین

  • گل رز ساقه کوتاه

اگر فردی که می‌خواهید در روز ولنتاین به وی هدیه دهید گلهای رز را دوست دارد شاید بهتر است روی گل رز متمرکز شوید اما همانطور که گفتیم گل‌های رز ساقه بلند زیاد مناسب هدیه دادن نیستند. اگر گل رز سفارش می‌دهید، سعی کنید شاخه‌های گل کوتاه را انتخاب کنید. اولتا کالینز اصرار می‌کند که ساقه‌های بلند را سفارش ندهید. آبرسانی به گل‌هایی که ساقه آنها کوتاه تر است راحت تر است به عنوان مثال طول عمر یک رز کوتاه دو برابر یک گل رز بلند 80 سانتی متری است.

 یک دسته گل ترکیبی تهیه کنید

بهترین کار در بسیاری از موارد، خرید یک دسته گل متشکل از چند نوع گل متفاوت است. اگر دقیقا نمی‌دانید طرف مقابل شما چه نوع گلی را دوست دارد و از چه نوع گلی خوشش نمی‌آید بهتر است یک دسته گل ترکیبی برای وی کادو ببرید.

کریستینا استمبل در این رابطه می‌گوید: «با ترکیب گلها بازی کنید. دسته‌ گل‌های متشکل از پنج یا شش نوع گل، بهتر از دسته گل‌هایی است که تنها از یک نوع گل ساخته شده اند. با ترکیب چند گل با هم این احتمال را افزایش می‌دهید که فرد مقابل شما حداقل یکی از انواع گل‌های موجود را دوست داشته باشد، بنابراین از مخلوط کردن گل‌ها نترسید.»

دسته گل مناسب برای روز ولنتاین می‌تواند دسته گلی ترکیبی از چندین نوع گل باشد

کلام آخر

در روز ولنتاین باید سعی کنید یک هدیه بی نقص به دوستدار خود هدیه دهید پس توصیه می‌شود در این زمینه بی دقت نباشید. اگر می‌خواهید گل، هدیه دهید باید بدانید که دقیقا مانند هدایای دیگر باید حواس خود را جمع کنید تا ناخواسته هدیه شما سبب رنجش خاطر طرف مقابل نشود. رنگ، بو و  نوع گل ها اهمیت زیادی دارند و همانطور که گفتیم برخی از گل ها به دلایل مختلف برای هدیه ولنتاین مناسب نیستند. اگر خود از عهده خرید گل هایی شایسته و سازگار با این مناسبت برمی‌آیید که عالی است اما در غیر این صورت بهتر است از گل فروش‌های با تجربه خرید کنید تا بتوانند شما را به نحو احسن راهنمایی کنند.

هرسال در ۱۴ فوریه (th February ۱۴( تمام عاشقان به لطف فردی به نام والنتین که در دوران روم باستان به طور مخفیانه عشاق کاتولیک را به عقد یکدیگر در میاورده، بهانه ای دارند تا بتوانند با انواع کادو های مختلف، عشق خودشان را به عزیزترین فرد زندگیشان نشان دهند.

 

جشن ولنتاین با گل های قرمز و رز های زیبا گره خورده است و همین گل های ولنتاین به این روز عشق، معنی میبخشند.

گل ولنتاین همان معجزه ای است که یک روز عادی را به روز عشق تبدیل میکند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها