کد خبر : 5449
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶

کاهش رعایت پروتکل‌ها در آستانه شیوع پیک پنجم کرونا در زنجان

کاهش رعایت پروتکل‌ها در آستانه شیوع پیک پنجم کرونا در زنجان

  استاندار زنجان، از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۷۸ درصد به ۳۹ درصد در استان خبر داد. فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۹ مردادماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان، با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۴ کشور درگیر کرونا ویروس جهش‌یافته دلتا هستند و

کاهش رعایت پروتکل‌ها در آستانه شیوع پیک پنجم کرونا در زنجان

  استاندار زنجان، از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۷۸ درصد به ۳۹ درصد در استان خبر داد.

فتح‌الله حقیقی عصر امروز (۹ مردادماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان، با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۴ کشور درگیر کرونا ویروس جهش‌یافته دلتا هستند و این در حالی است که در بسیاری از کشورها واکسیناسیون انجام شده بود.

وی با گلایه از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۷۸ درصد به ۳۹ درصد، افزود: در پیک چهارم، استان زنجان رتبه اول را در زمینه رعایت پروتکل‌ها داشت که نتیجه آن با وجود چهار برابر شدن میزان ابتلا، مرگ و میر ۶۰ درصد کاهش داشت ولی امروز که در آغاز پیک پنجم هستیم، رعایت‌ها پروتکل‌ها کاهش یافته که اگر به روال قبل برگردد، پیک آرام‌تری را در استان شاهد خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه در استان زنجان بیشترین ابتلا در بین افراد مسن بوده و این در حالی است که ۸۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال استان واکسینه شدند، ادامه داد: در حال حاضر ۸۲ درصد افراد بالای ۶۵ سال، ۷۰ درصد بازه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال، ۵۰ درصد افراد بالای ۵۵ تا ۵۹ سال و ۲۱ درصد افراد ۵۱ تا ۵۴ سال در استان زنجان واکسینه شدند و باید توجه داشت که واکسینه شدن به معنای قطع مرگ و میر نیست، بلکه میزان و شدت ابتلا کاهش می‌یابد.

استاندار زنجان، از کاهش سن ابتلا در نوع جدید ویروس کرونا در استان و کشور خبر داد و تصریح کرد: در این پیک حتی افراد واکسن‌زده نیز بین مبتلایان وجود دارد، به همین دلیل باید مردم بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی توجه و تداوم کنند. از نظر تست PCR و تست سریع نیز استان زنجان با توجه به پایلوت بودن، وضعیت خوبی دارد، به طوری که از هر ۱۰۰۰ نفر، ۳۷۰ نفر تست داده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان یادآور شد: تنظیم و نظارت بر بازار در کنار نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است، به همین دلیل باید مصوباتی برای کنترل و نظارت بر بازار داشت و اجازه احتکار، سوءاستفاده و چندگانگی قیمت را برای سوءاستفاده‌کنندگان نداد.

حقیقی در رابطه با برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان نیز عنوان کرد: در حال حاضر در پایان فرآیند اجرایی این کنگره هستیم و دو کار مهم که یکی ساخت و پخش سریال شهید شهریاری و دیگری افتتاح ۳۵۳۵ واحد مسکونی محرومان در استان بود، انجام شده است. ساخت ۲۰۰۰ واحد از این خانه‌ها از محل اعتبارات مسکن محرومان و ۱۵۳۵ واحد آن نیز از محل نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی بود که انتظار می‌رود همه مدیران، مشارکت حداکثری در برگزاری این کنگره داشته باشند.

وی با اشاره به هفته دولت در شهریورماه، گفت: حجم واحدهایی که در هفته دولت سال گذشته به بهره‌برداری رسید، ۸۵۰۰ میلیارد تومان بود و اشتغال بالایی داشت؛ به طوری که در یکی از شرکت‌ها ۴۲۰ نفر مشغول به کار شدند و امسال نیز امکان اشتغال ۴۲۰ نفر دیگر در همان شرکت فراهم شده است. همچنین امسال واحدهایی پس از ۱۶ سال تعطیلی به چرخه تولید بازمی‌گردد.

این مسئول از رشد تجارت خارجی استان زنجان در سال‌جاری خبر داد و افزود: پارسال صادرات کشور کاهش ۱۶ درصدی داشت و این در حالی بود که در استان زنجان شاهد رشد ۲۱ درصدی در این زمینه بودیم. در چهار ماه ابتدایی امسال نیز با ثبت ۱۵۱ میلیون دلار، صادرات استان رشد ۱۷۶ دارد و در صورت تداوم می‌تواند به بالای ۴۰۰ میلیون دلار برسد. همچنین ورود موقت و واردات نیز امسال به ترتیب ۲۷۳ و ۱۳۸ درصد رشد داشته است.

استاندار زنجان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین، اظهار کرد: ۱۰۶ کیلومتر از پروژه ۱۴۴ کیلومتری این پروژه به بهره‌برداری رسید و برای ۳۸ کیلومتر باقی‌مانده نیز زیرسازی‌ها انجام‌ و مختصات و تجهیزات آماده شده است و اگر با همین روند ادامه پیدا کند، طی چند هفته آینده طرحی که عملیات اجرایی آن از سال ۸۵ آغاز شده بود، به پایان می‌رسد و مزایای بسیاری برای استان دارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت و رفع مشکلات ورزشگاه ۱۵ هزار نفری را از دیگر اقدامات مدیریت استان دانست و ادامه داد: در بحث مسکن ملی نیز سهمیه استان ۳۵۰۰ واحد بود که سهمیه‌ای بیش از ۵۰۰۰ واحدی جذب شد که ۴۶۵۰ واحد آن در مرحله پایان اسکلت و ۱۰۰۰ واحد آن در مرحله نازک‌کاری است و با توجه به مشارکت مردم، رتبه اول را در کشور داریم.

حقیقی در رابطه با مشکلات پیش‌آمده در خصوص سیمان در استان، خاطرنشان کرد: در استان زنجان دو کارخانه سیمان وجود دارد که برق آن پس از ۱۰ روز قطعی، مجدداً متصل شد. یکی از کارخانه‌های سیمان، شرکت بورسی بوده و معاملات آن در بازار بورس انجام می‌شود ولی شرکت دیگر که حاضر به ارائه سیمان به بازار نبود، پس از پلمب شدن، انبارهای آن بازگشایی و سیمان موجود بین پروژه‌ها با همان قیمت قبل توزیع شد. همچنین در خصوص بحران آب ۳۰ روستا نیز برای حل موقتی مشکل، ۳۰ تانکر آب در محل نصب شده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها