کد خبر : 5664
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

کرونا در اسدآباد شعله ور شده است

کرونا در اسدآباد شعله ور شده است

  رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت:در شهرستان به نسبت هفته قبل بیماری کرونا شعله ور تر شده و در این امر تجمعات تأثیر بسزایی داشته است. به گزارش ایسنا، ایرج صالحی یکشنبه ۱۰مرداد در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان با اشاره به خطر ویروس دلتا  اظهار کرد: متأسفانه در شهرستان اسدآباد نیز مواردی

کرونا در اسدآباد شعله ور شده است

  رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت:در شهرستان به نسبت هفته قبل بیماری کرونا شعله ور تر شده و در این امر تجمعات تأثیر بسزایی داشته است.

به گزارش ایسنا، ایرج صالحی یکشنبه ۱۰مرداد در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان با اشاره به خطر ویروس دلتا  اظهار کرد: متأسفانه در شهرستان اسدآباد نیز مواردی از ویروس دلتا داشته ایم که در این موارد برخی از افراد اقدام به زدن  واکسن  کرونا کرده اند اما با وجود واکسن مبتلا به ویروس دلتا  شده اند که این امر موجب نگرانی و احساس خطر شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مهار بیماری کارساز خواهد بود، تصریح کرد: متأسفانه در پیک پنجم کرونا مردم با عادی انگاری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت شده اند و رعایت نمی کنند.

صالحی افزود:سراسر کشور و به تبع آن شهرستان اسدآباد وارد پیک پنجم کرونا شده اند و در همین رابطه سه هفته سخت خواهیم داشت که هفته اول آن آغاز شده و برای کنترل پیک دوهفته باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در سطح کشور با کمتر از ۳۵ درصد دارای پایین ترین رتبه در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی است بیان کرد:افزایش تخت در بخش های کرونایی چاره کار نبوده و با توجه به افزایش تخت بیماران کرونایی باید تعداد کادر درمان نیز به ازاء هر تخت افزایش یابد که در این رابطه کادر درمان  دیگر خسته و مستأصل شده اند.

صالحی با درخواست از شهروندان و مردم درتداوم  رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از هر گونه عادی انگاری کرونا خاطر نشان کرد:پیک پنجم کرونا با آمدن محرم همراه شده که در این رابطه لازم است مصوبات و موارد پروتکل های بهداشتی در هرگونه مراسمات عزاداری حسینی رعایت شود.

وی اضافه کرد:در آخرین آمارها تجمعات جشن و عروسی با ۲۹ درصد و تجمعات و دورهمی های خانوادگی با ۶۹ درصد از مهمترین دلایل طغیان و علت کرونا در استان همدان شناخته شده است.

صالحی همچنین با اشاره به اقدام برخی از کشورها در بحث واکسیناسیون تصریح کرد:برخی از کشورهای مستکبر اقدام به واکسیناسیون ۶۰ تا ۷۰ درصدی جمعیت هدف کشور خود کرده اند که منت این کار را بر سر نظام می گذارند در حالی که این اقدام آنان انسانی نبوده و باید در کل دنیا این برنامه همگام باهم پیش می رفت چرا که به تنهایی این اقدام کشورها در واکسیناسیون هیچ فایده ای ندارد.

فرماندار اسدآباد هم با تاکید بر اینکه هیچ برنامه ای بدون استعلام از ستاد کرونا در سطح شهرستان نباید برگزار شود افزود:مصوبه ستاد کرونا برابر با مصوبه ستاد شورای امنیت ملی است و باید برنامه ها ضابطه مند بوده و با مصوبات ستاد کرونا تناقض نداشته باشد.

سعید کتابی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم ظرف کمتر از ده روز آینده گفت:در محرم و صفر امسال نیز  دستورالعمل و ضوابط سال گذشته اجرایی خواهد شد و در این رابطه هر چه سریعتر تبلیغات اسلامی شهرستان باید کارگروه خود را تشکیل دهد.
وی با تاکید بر هماهنگی، اقناع سازی و اطلاع رسانی تبلیغات اسلامی در رابطه با برنامه های ایام محرم خاطر نشان کرد:برگزاری مراسمات در فضای باز با تجمعات حداقلی و با فاصله دو متری از یکدیگر، زمان حداکثری برای هر مراسم و برنامه دو ساعت، ممنوعیت جابه جایی هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری و سوگواری، ممنوعیت استفاده از طبل و سنج، ممنوعیت مراسمات خاص محرم، ممنوعیت تجمع هیئات و دسته جات سینه زنی و عزاداری در امامزاده ها، ممنوعیت هر گونه پذیرایی در جریان مراسمات، ممنوعیت نذورات و طبخ و توزیع غذای گرم از جمله دستورالعمل هایی است که باید در ایام محرم در مراسمات نسبت به این موارد توجه ویژه شود در غیر این صورت با موارد تخلف برخورد خواهد شد.
کتابی همچنین با بیان اینکه هر گونه ایستگاه صلواتی پذیرایی در سطح شهرستان دارای ممنوعیت خواهد بود، اضافه کرد:توزیع نذورات خام و طبخ نشده و  بسته های معیشتی دارای ممنوعیت نبوده و باید از هم اکنون نسبت به هر گونه توزیع نذورات و غذای گرم تذکر لازم داده شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد با بیان اینکه هم اکنون ۲۹ بیمار در بخش کرونایی شهرستان بستری بوده که از این تعداد ۱۲ نفر کرونا مثبت هستند، افزود:مراجعات به بیمارستان شهرستان دو تا سه برابر شده و با داروی سرپایی فعلا شرایط تحت کنترل است.
الهام عظیمی با اشاره دو مورد فوتی کرونایی در طی هفته گذشته در اسدآباد، بیان کرد:شهرستان اسدآباد دارای ۸۳ هزار و ۹۱۹ نفر جمعیت هدف بالای ۱۸ سال واجد دریافت واکسیناسیون بوده که تاکنون ۱۳ درصد این میزان جمعیت واکسینه شده اند.
وی میزان دز تزریق شده در شهرستان را تاکنون ۱۲ هزار و ۵۹۳ دز برشمرد و اظهار کرد:از روز گذشته واکسیناسیون ۱۵۰۰ نفر از فرهنگیان شهرستان آغاز شده که در همین رابطه روز گذشته ۱۰۰ نفر از فرهنگیان اسدآبادی دز اول واکسن خود را دریافت کردند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها