کد خبر : 2691
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

کشف چندین سنگ ‌افراشته در روستای احمدآباد مشگین ‌شهر

کشف چندین سنگ ‌افراشته در روستای احمدآباد مشگین ‌شهر

 رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان مشگین ‌شهر از کشف و شناسایی چندین سنگ‌افراشته در پیرامون قلعه احمدآباد در روستای احمدآباد شهرستان مشگین‌ شهر خبرداد. ایمانعلی ایمانی دوم مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده چندین سنگ‌افراشته در پیرامون قلعه احمدآباد در روستای احمدآباد این شهرستان شناسایی و

کشف چندین سنگ ‌افراشته در روستای احمدآباد مشگین ‌شهر

 رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان مشگین ‌شهر از کشف و شناسایی چندین سنگ‌افراشته در پیرامون قلعه احمدآباد در روستای احمدآباد شهرستان مشگین‌ شهر خبرداد.

ایمانعلی ایمانی دوم مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده چندین سنگ‌افراشته در پیرامون قلعه احمدآباد در روستای احمدآباد این شهرستان شناسایی و کشف شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر افزود: در راستای جلوگیری از تخریب این سنگ‌افراشته‌ها به کمک دهیار و شوراهای محل این سنگ‌ها در محوطه قلعه داخل روستا نگهداری خواهد شد.

وی از انتقال یک نمونه از این سنگ‌افراشته به طول پنج متر به قلعه احمدآباد خبر داد و گفت: از نظر باستان‌شناسان این سنگ‌افراشته به اواخر عصر آهن مربوط می‌شود و از شاخص‌ترین آثار هنری و تاریخی عصر خود است.

ایمانی بیان کرد: براساس هدفگذاری‌های انجام شده، این مکان پس از ساماندهی تبدیل به موزه سنگ خواهد شد که مقدمات این مهم فراهم شده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها