کد خبر : 6166
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷

کلنگ زنی بزرگترین واحد نگهداری موادغذایی و بسته بندی انواع میوه شمال غرب کشور در ارومیه

کلنگ زنی بزرگترین واحد نگهداری موادغذایی و بسته بندی انواع میوه شمال غرب کشور در ارومیه

  عملیات ساخت بزرگترین واحد ذخیره سازی، نگهداری موادغذایی و بسته بندی انواع میوه در شمال غرب کشور در ارومیه آغاز شد. اکبر کرامتی امروز ۱۰ مرداد در آیین برگزاری آیین کلنگ زنی طرح ۴۳ هزارتنی ذخیره سازی ، نگهداری مواد غذایی و بسته بندی انواع میوه توسط سرمایه گذارخارجی که با حضور  استاندارآذربایجان غربی،

کلنگ زنی بزرگترین واحد نگهداری موادغذایی و بسته بندی انواع میوه شمال غرب کشور در ارومیه

  عملیات ساخت بزرگترین واحد ذخیره سازی، نگهداری موادغذایی و بسته بندی انواع میوه در شمال غرب کشور در ارومیه آغاز شد.

اکبر کرامتی امروز ۱۰ مرداد در آیین برگزاری آیین کلنگ زنی طرح ۴۳ هزارتنی ذخیره سازی ، نگهداری مواد غذایی و بسته بندی انواع میوه توسط سرمایه گذارخارجی که با حضور  استاندارآذربایجان غربی، فرماندار ارومیه وجمعی از مسئولان استانی در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با سرمایه گذاری ۸.۴ میلیون یورویی توسط سرمایه گزارخارجی از کشور عربستان در طی بازه زمانی ۹ ماهه اجرا شود.

کرامتی افزود: فاز اول واحد ذخیره سازی و نگهداری موادغذایی ۴۳ هزار تنی در زمینی به مساحت ۵۶ هزار و  ۶۸ متر مربع  مجهز به سردخانه ۱۱ هزار تنی که ۶ هزار و ۶۰۰ تن آن به صورت کنترل اتمسفری خواهد بود که بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه انجام می گیرد.

وی ادامه داد: اشتغال زایی ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ،سهولت در دسترسی به مراکز تخصصی تجارت محصولات کشاورزی و حذف واسطه ها ، ایجاد ارزش افزوده بالا ، کاهش ضایعات محصولات ، ساماندهی مکانیزه و کاهش بهای تمام شده و ارائه محصولات با کیفیت بالا از مهمترین مزایای این طرح است که در ۳ فاز سردخانه، سورت و بسته بندی ،واحد خشک کردن میوه و ایجاد مرکز لجستیک حمل و نقل صادراتی اجرا می‌شود.

کرامتی تاکید کرد: سالانه ۶میلیون و ۸۰۰  هزار تن انواع محصولات در بخش کشاورزی استان تولید می شود که یک و نیم میلیون تن آن مربوط به محصولات باغی است که با وجود رتبه برتر استان از نظر صنایع تبدیلی وتکمیلی، در صنعت سورت و بسته بندی  در جایگاه واقعی خود در سطح کشور قرار نگرفته ایم.

وی بیان کرد: به دنبال ایجاد و توسعه زنجیره های تکمیل و ارزش افزوده محصولات کشاورزی در استان هستیم . علیرغم بالا بودن کیفیت محصولات تولیدی ، صنایع سورتینگ و بسته بندی مناسب برای عرضه و بازاریابی محصولات با متدهای صحیح تجارت بین المللی  در استان وجود ندارد که با راه اندازی چنین طرح های تولیدی می توان صادرات محصولات کشاورزی را رونق بخشید.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها