کد خبر : 5233
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

۳۰۰۰ هکتار از پایاب سد کرم آباد پلدشت در مرحله بهره‌برداری قرار دارد

۳۰۰۰ هکتار از پایاب سد کرم آباد پلدشت در مرحله بهره‌برداری قرار دارد

  استاندار آذربایجان غربی گفت: ۳۰۰۰ هکتار از پایاب سد کرم آباد در مرحله بهره‌برداری قرار دارد. محمد مهدی شهریاری امروز ۹ مرداد در جلسه بررسی پروژه های عمرانی و اقتصادی منطقه آزاد ماکو که با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت، با بیان اینکه ذخیره سد کرم آباد

۳۰۰۰ هکتار از پایاب سد کرم آباد پلدشت در مرحله بهره‌برداری قرار دارد

  استاندار آذربایجان غربی گفت: ۳۰۰۰ هکتار از پایاب سد کرم آباد در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

محمد مهدی شهریاری امروز ۹ مرداد در جلسه بررسی پروژه های عمرانی و اقتصادی منطقه آزاد ماکو که با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت، با بیان اینکه ذخیره سد کرم آباد ۵۶ میلیون مترمکعب برآورد شده است، گفت: ۲۲ هزار هکتار شبکه‌گذاری اصلی و فرعی در پایین‌دست سد صورت گرفته که نزدیک به ۳۰۰۰ هکتار در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

وی با تأکید بر این‌که بیش از ۸۵۰۰ هکتار دیگر تا پایان آبان ماه امسال آب‌رسانی می‌شود، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در طول سال گذشته و امسال اقدامات خوبی برای تکمیل پروژه انجام گرفته است.

شهریاری با بیان اینکه باید ۸۰۰۰ هکتار از این مساحت به شرکت‌های کشت و صنعت واگذار شود، تاکید کرد: بیش از ۱۲ هکتار نیز معارضی دارد که به مردم واگذار شده است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به پروژه‌ راه ارتباطی مرگنلر_پلدشت، تاکید کرد: آسفالت کشی به طول ۱۰ کیلومتر انجام شده که به سبب تغییر پیمانکار، کمبود اعتبار و مشکلات قیر راکد مانده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پیشرفت و عملکرد ادارات دخیل در خصوص پروژه فاضلاب شهری ماکو نیز اظهار کرد: مسئولان منطقه آزاد ماکو موضوع فاضلاب و آب‌رسانی به روستاهای منطقه را مدنظر قرار داده و در تأمین اعتبار کمک‌حال باشند.

شهریاری با اشاره به اینکه ۳۵۰ واحد مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: اغلب این مدارس یک کلاسه است که وزارت آموزش‌وپرورش از نظر اقتصادی اولویت ساخت مدرسه را در روستاهای پر جمعیت می‌داند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها