کد خبر : 2055
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۵۷

۷۸ مصوبه برای خواف

۷۸ مصوبه برای خواف

 استاندار خراسان رضوی در بیست و یکمین سفر شهرستانی خود به خواف سفر کرد و در این سفر دو روزه با مردم شهرهای سده، سلامی، خواف، قاسم آباد، نشتیفان، سنگان و روستاهای همزاره و گوریاب دیدار و گفت و گو کرد. در پایان سفر استاندار به خواف جمعی از مدیران کل در شورای اداری خواف

۷۸ مصوبه برای خواف

 استاندار خراسان رضوی در بیست و یکمین سفر شهرستانی خود به خواف سفر کرد و در این سفر دو روزه با مردم شهرهای سده، سلامی، خواف، قاسم آباد، نشتیفان، سنگان و روستاهای همزاره و گوریاب دیدار و گفت و گو کرد.

در پایان سفر استاندار به خواف جمعی از مدیران کل در شورای اداری خواف که به ریاست استاندار تشکیل شد به بحث و تبادل نظر پیرامون مطالبات مردمی پرداختند و با تصویب ۷۸ مصوبه، راه کارهایی برای کاهش مشکلات و توسعه و آبادانی شهرستان خواف با تقویم اجرایی ارائه دادند.

استاندار خراسان رضوی در نشست شورای اداری که پنجشنبه شب، ۲۴ تیر ماه، جاری با حضور برخی مدیران کل، شوراهای اسلامی شهرها و… در فرمانداری خواف تشکیل شد، اظهار کرد: از سال گذشته برنامه مدونی برای سفر به شهرستان‌های خراسان رضوی شروع کردیم.

محمدصادق معتمدیان گفت: در حضور میدانی و بدون واسطه با مردم، شناخت بیشتری نسبت به ظرفیت‌ها و نارسایی‌های مناطق پیدا می‌کنیم و با آگاهی بیشتر و استفاده از نظرات مردم می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های شهرستانی، استانی، ملی، خیرین و کارخانجات و شرکت‌ها، تولیدی‌ها و نهادهای انقلابی در رفع مشکلات هم افزایی کرد.

وی افزود: وجود ۳۳ شهرستان و ۹۰ شهر در خراسان رضوی سبب شده تا تیم کارشناسی در ستاد استانداری با مشارکت فرماندار، مسئولان ادارات شهرستان و افراد مطلع مسائل را احصا و تبدیل به برنامه کنند و با تامین منابع مالی و تعریف تقویم اجرای به برنامه اجرایی تبدیل کرد و مصوبات سفرهای استانی به عنوان نقشه راه به کار گرفت.

معتمدیان افزایش روحیه مطالبه گری مردم را از دیگر ویژگی‌های حضور میدانی مدیران در میان مردم برشمرد و گفت: با این روش مردم احساس می کنند در شرایط سخت تنها نیستند.

خواف یکی از قطب‌های دامداری است

استاندار خراسان رضوی افزود: خواف با داشتن بیش از ۳۰۰ هزار راس دام سبک، یکی از قطب‌های دامداری محسوب می‌شود و برای توسعه فرآوری فرآورده‌های دامی و صنایع تبدیلی در اولویت برنامه‌ریزی استان قرار می‌گیرد.

معتمدیان عنوان کرد: به زودی خرید توافقی دام عشایر آغاز می‌شود و شرکت پشتیبانی دام نیز برای کنترل قیمت گوشت گوسفند، وارد بازار می‌شود و به ازای هر دام نیز سه کیلو خوراک تعلق می‌گیرد و به صورت ویژه نهاده‌های دامی به خواف تخصیص می‌دهیم.

وی گفت: در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری نیز سند سازگاری با شرایط کم آبی با برش استانی که مورد اجماع همه متولیان حوزه آب است، عمل می کنیم.

استاندار خراسان رضوی به طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس اشاره کرد و گفت: به زودی اجرای این طرح در قطعه خراسان رضوی از شهر مشهد آغاز می شود.

وی مطرح کرد: وجود معادن سنگ آهن سنگان به عنوان بزرگ ترین معادن سنگ آهن خاورمیانه موهبت الهی است و این معادن تولید ثروت در سطح ملی دارد و باید بخشی از منافع آن برای مردم منطقه باشد و برای رفع مشکلات زیست محیطی، مراتع و غیره برای مردم به وجود می‌آورد بخش های دولتی، خصوصی و خصولتی وظایفی در قبال مردم دارند.

معتمدیان به شرکت‌های معدنی و صنعتی هشدار داد اگر سقف نیروی کار بومی را رعایت نکنند و یا نیروی ساده کار از شهرهای دور بیاورند با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی گفت: ساخت جاده سنگان ـ خواف به تربت حیدریه، حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و دستور دارد در بخش‌های تابعه خواف مجتمع‌های اداری برای پاسخگویی و خدمت رسانی به مردم ایجاد کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها